torsdag 26 november 2015

Toarullar blev.....

...en skojig julkalender till kidzen.Ja man hinner med mycket då man gasar på...mellan allt packande så satt jag och knåpade ihop en julkalender av toalettpappersrullar som jag samlat från mitt jobb....tack alla ni  som flitigt går på toa så att det blir tomrullar.Lovar att här är två lyckliga kidz som väntar att dom skall få börja öppna luckorna.Hade tänkt laga åt dom en varsin toa rulle kalender men nu tror jag tiden inte räcker till....för i morron kommer  " lill nisse" med lite paket (han brukar hämta lego kalendrar) så nog har dom kalendrar så det räcker för i år.Hittade för något år sen på loppis en rolig julgubbe kalender som fylls med godis...i år la jag i varsin hand på tomten en choklad  julgubbe som dom får äta på julafton :)
Sen är det ju roligt nu då vi skall på resa då det är kalender säsong....för J var helt lycklig och sa...." nu vet jag när ni kommer hem...den dagen jag öppnar lucka 14"..så det  kan ju vara roligt för dom att  följa med i lucköppningen hur många dagar det är tills vi kommer hem.
Så ni som inte i år hinner fixa en sådan kalender sågör det fast nästa år....man kan ju välja en massa olika färger.Tänkte först laga kalendern grön men sen bestämde jag att den fick bli blå. till slut fyller man rullarna med en karamell eller fast nån liten pryl osv.Om jag hinner så kom jag på en sådan ide att jag skriver i varje rulle  en liten papperslapp med en liten berättelse och då julafton kommer så lägger dom ihop lapparna från 1-24 och så har dom en liten julsaga...kul ide´ eller hur? Här får ni se  lite foton.
 
 
Tomrullar,silkepapper och kartong med motiv eller enfärgat.
 
 

Rulla silkespappret runtrullen ,tejpa ihop rullarna och klipp ut cirklar från kartongen.


Klippte en stjärna av samma karton...har ännu inte numror på luckorna....får se om jag hinner fixa det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar