söndag 1 november 2015

Pepparkakshus,sockerpasta och fantasi....

...det är allt du behöver för att göra en sådan rolig grej.



Har sett i Usa där dom fixat jätte fina bakverk inför halloween allt från kex till superfina spökslott....så i år bestämde jag att jag skall också ha ett eget litet spökhus!!
Oj det var hur roligt som helst att leka med sockermassan och låta fantasin flöda...kidzen hjälpte till att laga små spöken.
Nu till Halloween hade vi bara ett hus ....men till julen brukar jag köpa åt oss alla ett varsit hus och då får vi alla pynta och fixa precis hur vi själv vill ha huset.Har faktiskt inte använt sockerpasta förut då jag pyntat pepparkaks hus ...ser framemot att få börja designa mitt eget vinterslott!!



Kidzens spöken


Mina spöken


Jag använde  svart sockerpasta ...man kan också använda tex lakrits







Hade först detta underlag men böt sen till det svarta med spets!!

Visst måste man ju ha lite flickspöken :)






Pumpor skall  det ju vara på halloween....


...och spindlar.



Gelantinblad till fönster blir fint!



Happy halloween to all of you!! 

2 kommentarer:

  1. Amazing and super cool house. I love it

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänx Lena...planerar redan för fullt pepparkakshuset med jultema ;)

      Radera