söndag 29 november 2015

Precis som jag vill ha det!!

Tänk vad härligt efter alla dessa år (åtminstone över 15 år) sen jag träffat A senast... så står vi ögo mot öga på Fort Lauderdales flygplats....alltså vilken härlig känsla...ett kärt återseende.
Känns inte som vi alls varit från varanda....gillar sådana vänner där man kan fortsätta var man slutade...som sagt kände mig direkt hemma då jag kom hem till dom och vilken super härlig familj hon har...man kände sig varmt välkommen.
Fösta dagen är förbi här i ett varmt och härligt Florida....vi har pratat pratat pratat ,skrattat,shoppat,ätit gott,dom har visat mig  runt,sett superfina hus...oj va vi haft roligt idag.Tack till er :)
Som sagt det är alltid jobbigt då jag gör mina resor och är på begränsad tid på  ett ställe där man vill vara mycket längre...mycket att göra/se på alltför kort tid.
Men försöker att suga i mig allt vad Florida bjuder på för denna gång och vet ju att jag kommer hit igen ganska snart..men först några besök till Californien innan jag kommer hit till Florida och då kommer vi hela familyn.Ni som tycker att jag reser jätte mycket ensam så behöver inte oroa er...för vi har resorna bra planerade...det är mina resor,resor på tumis och familje resor....passar oss super bra och vi är alla nöjda och glada.Kidzen har ju fått smaken på att resa så dom skulle ju gärna komma med på alla mina resor...men dom kan ju inte hela tiden vara borta från skolan.
För övrigt är här just precis som jag vill ha det.....julmusik i affärerna,julgranar,julpynt och då menar jag ordentligt med julpynt....alltså ni skulle se husen och gårdarna...där är det  typ inte bara en liten lykta med ett ljus.....nej där är tusen och åter tusen lampor,dekorationer,renar ,snögubbar (i plast) ,blinkande lampor osv....och så är där ju jag från Finland som står där och tittar och bara ääääälskar deras pyntande inför julen!Skall åka nån kväll runt och fota så ska jag lägga här upp här på bloggen så ni får se.
Ni är säkert lite nyfikna på vädret ....och det kan jag inte klaga på för här är 27 grader,sol med en liten stänk av sk sommarregn...kan komma lite skurar ibland men ingen fara ,svalkar skönt med regn här i värmen.Man märker att här är annorlunda hetta än i Californien...här är mera fuktigt och sk tropisk hetta...medan i Californien är det lite svalare och torrare
Då är det dags och säga go natt härifrån Coral Springs ,Florida ....och nya äventyr i morron!!



En lite annorlunda julgubbe...tema är snäckor. 
Bebisarna skall absolut vara uppyntade till julen :)

Inget att klaga på  här....

...ni skall ha det så bra där i Finland ...regn ochh rusk och +5 ..saknar det inte alls!!!


Trevlig lilla jul till er alla läsare.



Lite annorlunda juldekoration ..fiskar...

...snäckor....

...snäckstjärnor till  granen....


Sen kan man ha snäckjulgranar..... här finns det varianter av alla olika slag ;)

Finns kläder för vuxna och barn med en massa olika julmotiv...nej tack inget för mig.

Åt en super go sallad till lunch...nam!


Man skall ju dofta gott till julen!!

Ifall det blir kallt om benena (tempen ute är +27) så finns det att köpa.


Här är dom redo för julen...

...det finns allt möjligt i alla olika stilar.
Denna mäktiga gran fanns på flygfältet!!

1 kommentar: