måndag 30 november 2015

Min "lilla" pensionärsbostad !!!

En kompis skrev i ett av mina inlägg "Allt du gör ..gör du med stil" (stort tack till T i Hangö ) .Älskar dom ordena  och jag kommer att använda dessa ord i massor med inlägg här på bloggen...och då jag nångång köper min pensionärslya så gör jag det med stil ..ni skall inte ta mig på allvar...massor med humor i vardagen piggar upp ;)
Man får alltid drömma och jag brukar vara den som försöker så gott det går uppfylla mina drömmar och som ni vet så har jag ju mycket drömmar ..vill se massor med fina platser och som sagt så drömmer jag om att då jag blir vuxen (låter roligare än pensionär)  så vill jag ha en bostad här i Usa.
Igår körde vi runt och såg en massa fina ställen med A och hennes man M och hennes ena son N och plötsligt hittade jag min "lilla pensionärsbostad" ;)
Tänkte bäst att jag fotar den och visar upp den åt er alla så vet ni sen att det i alla fall finns utrymme för den som vill komma och hälsa på....efter det åkte vi till en ny öppnad Liquorstor (hörs fint men vi e vana med Alko ) som var stor som ett varuhus...har aldrig sett så mycke olika sorters alkoholdrycker under ett och samma tak...detta Alko vill jag absolut visa M då han kommer till Florida.Tog foton så jag skall i nästa inlägg visa..men det blir ju ändå inte detsamma på bild.
Min vän A råkade hitta det rätta vinet för mig som jag sen sitter och njuter av i min "lilla pensionärslya"....en flaska kostade ynka 4999 dollar ...pice of cake!!
POKS...nu small det till....jepp jag kom ner på jorden...men jag lovar det är skitroligt att drömma...och här blir det ofta att man verkligen drömmer sig bort för nog är det så otroligt vilka MEGA lyxvillor man ser och så står man lite och fantiserar hur det skulle vara att ha ett liv som dom med mycket pengar och ha ett hus med typ 15 sovrum,flera våningar,typ 8 toaletter,mega kök,garage för en  typ 6 bilar.....jag säger bara NEJ TACK !! Om jag skall vara ärlig så skulle jag inte ens villa ha så stort hus jag skulle ju inte ens våga bo där ...typ sitta uppe på våning två och inte veta var M finns utan måste ta mobiltelefonen och typ ringa att var är du och då är man i sitt eget hem...inte veta vem som smygit sig in och gömmer sig i min "lilla pensionärsbostad"...spooky!!Tänk att komma hem och du måste köra igenom en gate och visa din id och kommer nån och hälsar på så måste vakterna först ringa och fråga om dom får släppa in denna person genom gaten.Här är jätte vanligt med ingated communities (inhägnade bostadområden ).Men jag lovar det är sååå roligt att åka runt och se på hus.Fast jag varit mycket i Usa så får jag aldrig nog av att se på dom stora, fina husen...visst är det någo speciellt med dessa mega hus,sen sitter man och funderar ... tänk att det verkligen finns människor som verkligen kan bo så här.
Men jag är lika lycklig över vår lägenhet i Finland...och säkert också mycket lyckligare än många miljonärer här.
Den dan som jag hoppas kunna köpa min lilla pensionärslya här i Usa  så kommer jag vara mega lycklig fast det sen bara är ett litet krypin.
Men ni som  kommer åka hit till Usa nångång...ta er tid och kör runt och se på lyxvillorna.....lovar att det är en syn för ögat.


Min " lilla pensionärsbostad"...

....och så köper man  sig ett "billigt " vin och kopplar av då man e pensionär ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar