torsdag 7 april 2016

Borde hinna med mycket !!

Att jobba på båt har ju både för och nackdelar...fördelen är ju att då jag stiger iland efter en veckas jobb så har jag ledig vecka framför....men nackdelen är att då jag är på jobb så kan jag inte uträtta något ärende iland...och nu skulle det finnas massor jag borde fixa.Men tacka vet jag datorn...får mycket gjort också därifrån.
Som sagt resan närmar  sig igen med stormsteg  och alltid finns det sista minuten fixas....fick äntligen ESTA beställt åt min äldsta flicka (ett måste då du skall in i Usa men det garanterar inte 100% att du slipper in)
Nu då jag har bytt efternamn så måste jag skaffa nytt  pass och mitt ESTA gick ut i februari (gäller 2 år) så nu måste jag också  beställa ESTA åt mig .Skall jag fixa passet då jag kommer hem och köra till Pargas och ansöka om det för i Åbo var där flera veckors kö så jag skulle inte hinna få det innan vår resa.
Sen måste vi ansöka om en veckas ledigt åt kidzen från skolan,hyra bil färdigt så det bara är att åka och söka den då vi kommer till L.A + allt annat  "to do"som dyker upp på min lista inna take off.
Sen skall jag och Mikko hinna med  en mini weekend för oss själva innan vi åker till Usa ..så nu har jag fullt upp med att planera det också.Vi fick nämligen till bröllosgåva  i fjol från mina arbetskompisar ett presantkort och nu skall vi då ta in på hotell bara han och jag och njuta av att få vara på tumis.Allt blir i sista minuten...presantkortet går ut i början på maj..... har haft ju "bara" haft  ett år tid på oss  att använda det ;)   Minns inte om jag skrivit tidigare vart vi ska..om inte så får det vara en liten hemlighet..ni kommer nog bli uppdaterade här på bloggen var i Finland vi är och myser,äter gott och bara latar oss.
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar