tisdag 12 april 2016

Varnings text !!!!

Hej på er alla läsare.Jag vill bara varna i god tid....denna happy,crazy family goes USA again!!!
Ni som följt med min blogg en längre tid vet ju var mitt favoritland/favoritresemål är.... såklart USA...jag känner  mig mer och mer hemma där ju oftare jag besöker landet ..alltid en massa nya stället att besöka och se....I/we love it !!Pratade faktiskt ikväll men en kompis från Sverige som jag lärde känna i Usa i ungdomen..hej hej A om du läser detta!!Hon gillar Usa lika mycket som jag och hon sa direkt idag att hon skulle gärna spendera en längre tid där om det vore möjligt .En del tycker USA har stigit mig upp i hjärnan....men kanske jag är född med en liten ärthjärna och i den lilla hjärnan finns det bara plats med  ett minne och det ända land jag fått intankat i den lilla pytte hjärnan är ju  inget mindre än Usa..hahah!!!
Men som sagt skulle jag inte tycka så här mycket om Usa så skulle jag nog inte heller lägga så här mycket pengar på att resa ditom och om igen...visst måste du känna något för stället för att så här många gånger åka tillbaka år ut och år in...en plats som jag  absolut inte gillade var Hurgada Egypten..no thanks för mig...dit längtar jag inte tillbaka.
Men som sagt alla orkar ju inte med detta Usa tjafs och det är inte meningen....jag vill absolut inte belasta någon med mina resor till Usa så därför brukar jag varna i gooo tid ....nu närmar sig vår resa med stormsteg och igen en gång blir det MYCKET Usa/Californien...så ni kära läsare som tycker att det börjar bli för mycket och ni redan har fått ut det ni vill läsa om mina/våra Usa resor så återkom i slutet av maj till bloggen för det är nu som mina inlägg kommer handla mycket om vår resa...sen när jag väl kommit tillbaka till vardagen så dyker det nog upp en massa andra inlägg tex inredning ,sommar m.m  och sist men inte minst nya reseplaner...det slipper ni inte nej!!
Många kanske undrar om det är något annat än Disneyland som gäller då vi åker dit i maj..jo denna gång skall vi  fira min morsdag i sunny California antagligen med en härlig picknick nere på beachen,sen någon dag åka upp til LA zoo med kidzen och sen har J högst på listan  LEGOland som ligger ca 1/2 timmes bilväg söder därifrån vi bor (Dana Point).Vi får se hur vi hinner med allt för dom stannar bara en vecka....sen då dom flyger hem så kommer A och då har vi ju shopping,beachen,skall ta henne upp till Beverly Hills och gå en sväng på Rodeo drive där vi vanligt folk bara har råd att fönstershoppa...men jag gillar att gå runt och se där...det är lite som du skulle hoppa in i Pretty woman filmen som en del är filmad där.
Sen kanske  vi åker  upp  till Six flags magicmountain (finns norr om LA) dit jag varit för jätte länge sen....ett av Californiens häftigaste nöjesfält (förutom Disneyland) men tror jag börjar vara lite mes då det gäller att åka en massa häftiga raids.Skriver absolut om det också i fall vi åker dit.
Sen skall vi träffa vänner,kanske gå till Teemus restaurang Selanne steak house  och försöka hinna med en massa roliga saker som man skall göra då man har semester och inga tidtabeller och måsten.Bara njuta av vad livet bjuder på.....och så skall jag   äta en massa supergoa tacos,burritos och fajitas från Chipotle...om ni skall till Usa så ni får absolut inte åka hem innan ni ätit på Chipotle mexican grill!!
Nu vet ni vad ni har att vänta ni som igen en gång vill följa med oss och resa via foton...snart takeoff!!!

           Kram till er alla från Happy ,crazy family ;)
Ett absolut must i Usa...fast jag slutat dricka kaffe så går det inte att motstå Starbucks :)
 
Just vad vi gör...vi samlar på minnen inte prylar!!!
 
Jo nu är amerikafararena igång igen :)
 
VARNING...vi flyger snart!!!!!
 
 
Norwegian 737 Boeing dreamliner,härliga färg  effekter.Hoppas jag flyger ett sådant plan.
 
Happy & crazy family goes USA  ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar