måndag 11 april 2016

Nu har det hänt...

..det som absolut inte passar min stil...att måste packa väskan före arbetspasset tar slut!!!Rök  på en sådan förkylning att inte ens "Stål Lissu" klarade den...i väntan på att jag komma till Åbo låg jag i hytten och försökte sova med svettningar och frossa,nysningar,hostningar ....ja hela jävla fanskapen på en och samma gång!! 
Jag vet att jag inte får nån guldmedalj av att vara på jobb sjuk....men tyvärr ligger det långt in i ryggraden svetsat från den tiden jag var egen företagare att jag kan inte/får inte vara sjuk.Då var det absolut inget funderas om du hade feber eller flunssa..nej det var nog arbetet  som kallade ändå..hade helt enkelt inte råd att vara sjuk som företagare!!
Nu som sagt jobbar jag ju inte som företagare och jag vet att eftersjukdomarna kan vara dubbelt värre om man jobbar då man är sjuk...så kanske det börjar vara på tiden att "Stål Lissu"lär sig i den här åldern att när man är sjuk så är man punkt och slut!!Nu skall jag bädda ner mig på soffan med pläden runt mig och inte göra något...måste ju bli frisk till lördagen då vi skall använda vår bröllospresant och ta in på hotell för en natt.

Så här skall jag vila några dagar så blir jag nog frisk
En sådan uppfinning skulle vara bra att ha nu ;)
 Är ingen "Stål Lissu" som kan gå igenom väggar hur mycket jag än vill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar