onsdag 27 april 2016

Mycket gott hela tiden.

Under arbetsveckan så hade en min arbetskompis också födelsedag (inte jämnt) och hon frågade om vi skulle gå och äta till Restaurang Frank´s  och sen kom ännu en annan arbetskompis med ...jätte trevlig avslutning på arbetsdagen.
Ni som läser min blogg märker säkert att förutom att jag älskar att resa så älskar jag också   go´ mat....och min karl brukar skoja  att  "gör ni inget annant än äter och äter på Grace".....brukar svara "vi jobbar nog också så att svetten sprutar"  :)
Visst  blir det ju mycket gott i matväg då jag är på jobb och nog syns det runt midjan....men men...det är nu jag vill njuta av livet medan jag kommer ihåg vad jag gör och vad jag äter.Tänk om jag plötsligt får altzheimer...då minns jag ingenting!!

Tänk förr då man efter krogrundan slafsade i sig grillmat och då man följande dag vaknade inte visste att man varit och ätit och vad man ätit...nu är det andra tider....nu vill jag njuta  av maten och vill sitta i lugn och ro och äta+ att jag älskar att se hur portionerna är uppdukade....så förändras man med åren.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar