fredag 15 april 2016

I morron sover vi inte hemma!!

Vi har sett mycket och kommer att få  se massor med fina ställen ännu men det är alltid lika roligt och pirrigt i kroppen och njuta av vad livet bjuder på .Många tänker säkert att blir man aldrig mättad av allt  man får vara med om/uppleva ....men mitt svar är nej (inte ialla fall tillsvidare) för oss ökar suget att få se/göra ännu mer.
Då jag jobbade som frisör så hade jag en kund som hade rest i över 100 olika länder och tyckte att hon kände sig nöjd...så hon hade börjat trappa ner lite på sitt resande....här kan man säga att vi efter en lång paus kommit igång igen(hade inte möjlighet och resa då jag var egen företagare)och nu lättar vi inte på gasen ännu på länge.
I morron är det en spännande,härlig dag...Mikko och jag skall få vara ett helt dygn bara för oss själva...kl 14 är vi redo att checka in på ett hotell som ligger verkligen fint till och vi kommer verkligen att njuta och koppla av att få vara på tumis.Mera om det i morron var vi skall spendera ett härligt dygn...och visst.. ni får gärna gissa var vi kommer att bo om ni vill ;)
Redan en sådan sak som att få bo en natt på hotell gör att jag blir riktigt pirrig i kroppen och väntar som ett barn på julafton...sätta sig ner och äta något gott i lugn och ro ,kanske gå och lyssna på lite musik ..eller bara njuta av lyxen att få vara på hotell.
Kidzens stora syrra kommer till Åbo för att spendera en natt med dom och ni kan gissa att dom väntar...dom ser verkligen upp till henne så det är kul att dom skall få busa här hemma i lugn och ro utan att jag är här och blandar mig i hela tiden :)
A beställde ingredienser till en taco kväll....gissar att dom kommer att ha det super bra  här hemma...när katten är borta dansar råttorna på bordet!!!
Förutom vår lyxdag i morron så har vi fullt upp med att förbereda vår resa....en massa som skall kommas ihåg att ta med..brukar alltid då jag kommer på något skriva med på min lista eller direkt ta fram det man skall ha med ..man lär sig nog ju mera man reser att inte packa med så mycket onödiga saker.Sen en favorit som vi alltid gör innan resan då kidzena skall med är att vi tar fram almanackan och lagar med färg då vi börjar vår resa....sen har dom bara och kryssa för varje dag och kan hålla bra räkning  tills det är take off.Ni kan ju se på foto att J beställde klippning av mig dagen före resan :)
Hur är det med er som reser har ni lärt er packa rätt eller kommer ni fram till er destination med saker/kläder/skor m.m som inte blir använda under hela resan?
I morronär det en natt på hotell för Mikko och mig!!

J beställde klippning av mig före resan.Dom stannar en vecka,,jag blir lite längre!


Efternamnet är bytt på min bagtag...nu reser jag första gången som Virta.

En viktigdel i vår packning  :)

Väntar med spänning att börja läsa ...flygresan kommer gå snabbt då jag dyker ner i denna bok :)

Ett måste för mig som älskar att shoppa...bagagevåg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar