måndag 5 november 2018

Bröllop i Usa del 3



Skymningen började falla då vi började äta bröllopsmiddag och mysfaktorn steg...det var så otroligt mysigt med en massa små belysningar i dessa blombuketter och alla dessa ljus på långborden som gav en sådan otrolig stämning. Jag är ju en storälskare av ljus och hemma är jag aldrig utan ljus det finns ett ordentligt lager.





Stämningen var också trevlig i middagsbordet och fast man inte kände så många på detta bröllop så fanns det alltid någon man kunde ta sig ett small talk med.






Jannise och Ryans familje medlemmar och en massa vänner hade jätte fina och roliga tal innan middagen serverades. Vi satt i lugn och ro och njöt av middagen och hade hur trevligt som helst. Efter det skulle vi och se då brudparet dansade till en vacker låt...minns tyvärr inte namnet på låten.




Där fanns i hörnet en öppen spis om man ville sätta sig ner där och njuta av brasans knastrande.






Sen efter det fick man ta sig kaffe och sötsaker....blev lite förvånad att dom inte hade bröllopstårta. Då detta brölllop var så otroligt genomtänkt och påkostat så hade jag nog räknat med någon riktig speciell tårta....men det var ingen sådan. Men inget fel på dessa små godsaker som bjöds på. Smakade super smaskigt med en kopp kaffe till.

Hade innan bröllopet och vår resa till Usa försökt äta hälsosamt och lämna en massa godsaker åt sidan som gav ett resultat att jag minskade ca 4kg så gissa om jag unnade mig en massa smaskigt på bröllopet...mums.






Efter det så blev det full fart på dansgolvet och alla hade super roligt till och med Jannise mormor ( 89 år) som hade kommit till Kalifornien från Washington var med oss på dansgolvet hela kvällen...det är en riktig krutgumma.....oj om man ändå skulle få leva så länge och vara lika pigg och kry som hon. I fjol var hon med sin dotter (min vän ) Jill på 2 veckors semester till Europa och gjorde en massa vandringar. Skall i nästa inlägg visa bilder på henne då hon dansar till technodisco.





 Middagen över och service personalen var i full gång med att städa undan...dom hade verkligen gjort ett fint jobb en dukning och en fest  som jag alltid kommer att minnas.

Det var så mysigt att gå runt på bröllops platsen...det var lite spansk stil över det hela...i vanliga fall kan man besöka Casa Romantica Culturale center and garden dagtid och få gå runt och titta. Klicka på länken om ni vill läsa mera om stället  https://en.wikipedia.org/wiki/Casa_Romantica




 
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar