lördag 3 november 2018

Bröllop i Usa del1



Medan jag försöker vänja mig av att vardagen kommit emot så kommer jag här på bloggen spola tiden lite tillbaka och fortsätta med lite Usa. Lovade  att jag skulle  skriva om det vackra bröllopet vi fick vara med om  i Kalifornien då våra vänner Jannise och Ryan gifte sig.



                                           Mikko och Scott (brudens pappa )








Nu har jag gott igenom fotoarkivet...valt ut en hel massa foton  så ni får se vilken härlig dag vi fick vara med om. Kommer att visa det i tre inlägg ...nu blir det lite foton från att vi kom dit och några från vigseln. Sen kommer jag att visa den vackra dukningen som dom hade och sen ännu vill jag visa hur mysigt allt var då skymningen föll.

Jag gick runt där innan vigseln började och knäppte bilder då personalen dukade och dekorerade och det var nog intressant att se hur smidigt allt löpte. Nu kan jag inte säga exakt hur många som jobbade men många var dom plus att där var en som gick runt hela tiden med ett block och kollade och så att allt löpte på och prickade av säkert så att inget blev ogjort .







Sen sprang där en massa fotografer överallt som dokumenterade hela detta bröllop från början till slut plus att det också filmades. Egen Dj hade dom där plus en tre manna orkester som spelade innan middagen började.



                                             Mikko och Jill (brudens mamma )


Platsen var super fin ...högt uppe med utsikt över havet och det var ju tur att solen visade sig ,för bröllopet och middagen var under bar himmel och dom hade lovat lite regnskurar just den dagen .....men dom hade lyckan på sin sida att inte regnet förstörde deras dag.


                     Mikko släcker törsten med wishy vatten 





Tror det var runt 200 på plats för det var en del som inte säkert hade kunnat komma....så med andra ord ett stort bröllop och det varade som sagt i dagarna tre. Skrev ju om rehersal middagen i ett inlägg  sen var det då bröllopet och tredje dagen en härlig brunch på Hotel Mariott (skall också skriva om det).




Detta var precis deras stil på bröllopet ...stiligt och elegant med ett avslut av mycket technodisco ....Jannise gillar sådan musik jätte mycket och det var ju deras fest och då skall det vara just så som du vill ha det.




Det som var roligt tyckte jag då kvällen kom och kvällsparty startade så hade dom massor med olika ledlampor och blinkande saker som man fick ta och en korg full med olika saker (maskerad saker )som man kunde sk piffa upp sig med då man skulle och dansa....tex paljett hattar, blinkande hattar  osv....jätte rolig ide. Sen var det bara och gå till korgen om man ville byta outfit till nästa låt.




Hela festen varade till kl22 på detta stället sen hade dom ännu efterfest på Hotell Mariott ...men vi orkade inte med någon efterfest....vi var nöjda med detta.





Verkligen ett bröllop att minnas....börjar vara mycket i mitt minnes arkiv. Kan nog säga att mitt liv har varit en resa med sådana otroligt fina minnen .Fått se  en massa fina platser omkring i världen och uppleva en massa härliga saker. Just ett sådant liv som jag drömt om. Visst har jag också haft en massa motgångar i livet ....men alltid på något vis hittat ljuset i tunneln för att gå vidare och göra mitt liv så innehålls rikt som möjligt  för att  inte  i framtiden behöver ångra varför jag inte gjorde det jag ville.




Om det kommer en dag i framtiden då jag måste sakta på mitt tempo eller om jag rentav inte mera kan resa så har jag  många otroligt fina minnen att glädjas av och vara lycklig över allt detta jag fått vara med om.

































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar