söndag 11 november 2018

Festen var toppen

Jag skulle kunna ha Halloween hela tiden...fast julen och all julpynt är hur mysigt som helst och alla härliga julsånger ....så är nog ändå Halloween  min grej. Alla härliga prylar som det nuförtiden finns för att dekorera och pynta hemmet   och alla härliga kläder och rekvisita för att spöka ut sig med.





Igår hade vi spökslottet full med monster och spökslottets härskarinna (jag) välkomnade hela gänget och ingen blev ens rädd för mig. Jag är alltid utspökad på Halloween och  nu blev det som sagt ett litet hastigt planeras med min klädsel denna gång ....men den blev rätt bra och spooky.




Dekorerade det sista innan festen skulle börja med  musik i bakgrunden från filmen Halloween.....den är så skit bra men så skit spooky. Ända sedan ungdomen som jag såg första Halloween filmen så gillade jag låten ....men där är faktiskt något jäkligt kusligt i låten...skulle jag sitta ensam hemma i någon större villa så skulle jag nog säkert skita på mig om jag i skymningen skulle skruva på denna låt i högtalaren. Ni som råkat ha missa den låten och gillar lite så där små spookiga saker sett er ner och lyssna ...den är skit läskig.



Likaså fast hur läskiga dessa alla Halloween filmer är så älskar jag dom ...nu bara väntar jag att få se den nyaste. Harmade nog lite att jag inte i år gick på Scary nights på Universal studios för detta år hade dom ju också Halloween/ Michale Myers med på tema.

Nå i alla fall hade vi en super lyckad Halloween fest hemma och kidzen var jätte nöjda och glada. Pizzan , godiset och tårtan smakade gott fast där fanns en massa spindlar och ormar som extra tillägg. I kakan döljde  sig någon spooky boogie man som inte ville visa sig utan han bara vinkade åt oss med sin blodiga , läskiga  arm.



På kvällen åkte jag sen och sökte papsen hit en sväng ....tänkte det är bäst att ta han hit lite senare för ni kan säker ana vilken volym här var med 5 pojkar och 4 flickor.




Idag har jag plockat bort allt Halloween ...tycker det är skönt att få det undanplockat då festen är över. Nu är här så mysigt och fint här hemma med lus som brinner och ger denna härliga mysfaktor. Farsdag har vi inte direkt fira eftersom Mikko är upp i Björneborg...men vi tänkte gå ut och äta lite snabbmat  kidzen , jag och papsen.


Idag skulle jag helst ha legat i sängen och bara latat mig ....men det går inte riktigt då man har så mycket trådar att  hålla i och sköta.

Kommer ett extra inlägg av hur jag var utspökat detta år...







 Detta tyg köpte jag från Usa och det ser jätte häftigt ut då man hände upp det.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar