söndag 3 februari 2019

Blev biten av bowling

 Så börjar veckoslutet vara över igen och det är dags att ta steget in i vardagen i morron igen. Ni kan inte tro hur jag kan njuta då det blir veckoslut för fast jag är ledig hela veckan så har jag ändå så många trådar att hålla i  så veckoslutet är guld värt.


Ni kan säkert gissa vem som sovit ut ordentlig ...jag har verkligen fått min skönhets sömn på ca tolv timmar...oj  vad jag älskar att sova...finns nog inget skönare än då man får vakna när  man vill och känna att man verkligen fått sova ut. Herrejösses då som kidzen var små och man gick runt som en zombie och bara längtade att få hoppa i sängen och stänga ögonen igen. Ibland har jag nog funderat hur jag orkat igenom den fasen...men som tur är den fasen nu över och läget nu  mycket lättare.


Nu behöver man inte springa efter och se vilka fanstyg dom grejar med utan nu kan man göra en massa roliga saker tillsammans. Som igår hade Mikko bokat 2 timmar bowling i Kuppis bowlinghall här i Åbo. Vi for som sagt på kvällen och då var det som sagt Discobowling , Glowbowling eller på finska hohtokeilailu.


Vi hade super rolig där tillsammans och fast Mikko och kidzen bowlat mer än mig så fick jag faktiskt visa åt Mikko att fast jag bara 1ggr kastat ett bowlingsklot förut klarade jag det här hur bra som helst....tjihooo ....fick 2 gånger strikes och slutade på en andra plats...Mikko tog hem segern. Inte dåligt för en nybörjare får jag säga.



Blev verkligen biten och vill bowla ännu mera och bli ännu duktigare ...Mikko har egna skor och klot och vem vet kanske jag också blir så biten att jag köper åt mig egen utrustning. Bowling är på det viset en rolig hobby för det kan man göra var som helst på detta jordklot och vi som reser mycket och inte gillar att sitta på pubar eller krog så kan fast söka upp en bowling hall i det landet vi råkar befinna oss och fast hela familjen gå ut och bowla. Tack Mikko att du ordnade denna kväll ..lovar att du får en ny utmanare av mig bara jag kommer igång på allvar med mitt bowlande.



Mikko vill att vi redan i morgon far och bowla på förmiddagen då kidzen är i skolan för han har ledig dag. Kanske vi far och kastar omkull käglor en timme för sen skall på jobb i morgon kväll som betyder borta en vecka.





Idag skulle vi hela gänget ut och äta Kina mat och vi tog papsen med ut och lufta lite på sig....men fasen då vi kom till Skanssi så var kina restaurangen stäng....grrr...jag som hade längtat så efter att få mumsa Kina mat. Vi tog sen plan B och åt på RAX  fast det inte är vårt favorit ställe men vi orkade inte köra till följande Kina restaurang för vi var alla rätt så hungriga.



                    Yess tog 2 strikes ikväll och för övrigt gick det riktigt bra


Ikväll skall vi se på film det blir en thriller då kidzen gott och lagt sig. Tycker det är så viktigt ibland att få tid helt för oss själva. Sen har vi suttit här och diskuterat hur skönt vi har det då vi bor i höghus... att se hur snön öser ner och snöhögarna växer och plogbilen sköter vårt gårdsarbete...för oss får det snöa hur mycket det vill för vi behöver inte ut och skotta snö




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar