torsdag 14 februari 2019

En lycklig och en olycklig familj

Idag har jag vår familj fått vara lyckliga och se glädjen i kidzen ögon då dom på kvällen skulle ha vändags disco i skolan och hemma gjorde sig klara för den stora festen. ..medan våra kära vänner i Florida måste ta emot denna vändag med sorg och tårar.






Idag är det jämnt ett år sedan den tragiska skolskjutningen ägde rum i Coral Springs/ Florida och våra vänner fick ta emot de hemska budet att deras ena son aldrig mera kommer hem...Nick var en av 17 offer som blev skjuten och deras andra son blev träffad men överlevde mirakulöst men fick vara med om så hemska saker som säkert aldrig suddas ut. Tänk er själv att mista sin bror och sen ännu till se tre av sina klasskompisar bli skjutna framför ögonen plus all kaos omkring.....finns inga ord.

Vi kommer alltid minnas dig Nick 💖






Om du Annika läser detta så vill jag ge er alla en så stor kram och ni skall veta att ni varje dag finns i våra tankar...skulle varit så kul att komma och träffa er.  Men detta år kryssar vi inte utan vi ses i nästa år. Tänker på er!!

Så ibland blir jag så arg på mig själv då jag pustar för små saker som ibland känns så tungt i vardagen...tex då jag är trött och man skall plocka upp efter kidzen eller kämpa med läxor osv.....men lycka är ju att jag har alla mina barn...finns många föräldrar som skulle göra vad som helst för att få sitt kära barn tillbaka som lämnat detta jordeliv.








Så jag var nog lycklig idag då jag  fixade Michelles hår , lacka hennes naglar och fick föra två barn som sprudlade av glädje  på disco.....men det var nog inte att gå dit och dansa som var det viktigaste utan dom väntade mest på lotteriet och få köpa popcorn. Jag frågade om dom skulle dansa tryckare med någon ikväll och båda ropa i kör NEEEEJ...oj oj va dom ännu i framtiden kommer att längta att få dansa tryckare med någon.

Tänk då någon mysig person håller om dig och du får dansa till någon fin långsam låt och känna den härliga känslan att du är lite småförälskad...oj oj  mina små pluttar vad ni kommer att dansa ännu i famtiden.

Då jag sökte dom från disco ikväll så frågade jag om dom hade ätit något där ...då svarade min lilla "business man" Jaromir så här.....jo jag väntade till slut då dom sålde allt för halv priset  så då fick jag två mocka rutor för ett pris. Han har lärt sig av sin käre mor och vara noggrann (fniss).





Träffade min kompis Maria idag (blir inte så ofta)  så jag köpte två vändags munkkar och så blev det en stunds fika och tjej snack ...ni vet  prat som kan räcka hur många timmar som helst ..men vi kortade lite vårt tjejsnack  idag för det var så mycket och fixa innan disco. Hennes ena katt ville vara med i kaffebordet.

Nedanför ser ni hur hon hade fixat en massa inför kvällen....du är duktig du Maria..tack.








Jag fixade pop corn och bakade snabb bullor hemma...påsen från frysen och 6 minuter senare var bullorna färdiga.









Så ikväll var det två lyckliga kidz som somnade så fort dom la huvudet på dynan.



   En stor vändags kram till er alla...sådana härliga äppel såg jag idag i Citymarket.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar