söndag 24 februari 2019

Pappa och Diandra

Det är så roligt då arbetsdagen är slut och man nyduschad öppnar bloggen och får sätta sig ner och skriva av sig.

Tycker också mycket om att fixa och trixa med mina foton men nu har det inte blivit så mycket fotas denna arbetsvecka....längtar ju varje vecka jag är ombord på Grace att jag skulle ha möjlighet och fota fina skärgårdbilder men nu har vädret inte alls varit på min sida att jag skulle fått några super fina foton.

Istället har jag fotat några mat foton.....vet att det kan bli lite enformigt ibland då man lägger upp bilder på maträtter men tycker själv om att se på sådana foton. Det är verkligen ett konstnärs jobb gjort av kockar. Tack till ala karte kockarna/kallsänkorna som gjorde att vi åt en super god tre rätters middag på restaurang Oscar igår.

Pappa sa att han ville äta pyttipanna så jag förde en portion sådan till hytten (han ville äta där) så medan han i lugn och ro satt där och åt , såg på tv och tog sig lite alkoholhaltigt så for vi resten av gänget till restaurang Oscar....hade bokat bord färdigt som väntade på oss .

Vi bestämde att vi äter tre rätters middag då vi en gång har möjlighet att alla vara samlade och jag gillar ju att få sita i mysig, fin miljö och äta i lugn och ro. Därför tycker jag om att äta på  restaurang Oscar då man får sitta i lugn och ro och beställa och duktig , trevlig serveringspersonal som passar upp dig.

Vi började med räktallrik...Jaromir och jag tog vanliga räkor , Mikko tog rökta räkor och Michelle en sallad.

Kidzen tog till varmrätt  hamburger tallrik , Mikko och jag tog rökt oxfile med tlllbehör.

Kidzen orkade inte med efterrätt men vi tog oss en jätte god efterrätt ( minns inte namnet ) men där var en massa smått och gott och en uppfriskande/syrlig klick glass.

Ibland tänker jag tillbaka på tiderna i ungdomen då man kom hem från jobb (jobbade på sjön innan jag fick barn) och i kylskåpet fanns ändast belysning och en flaska ketschup och makaronpåsen i skåpet ....ja inte längtar jag tillbaka till den tiden då menyn såg ut så.

Jag är verkligen lycklig varje gång jag går ut på restaurang och äter olika supergoda maträtter för det är inte sådant jag förr hade möjlighet med. Nu är det ju inte så att jag/vi hela tiden är på restaurang och äter  men nu och då nån lunch på min lediga vecka och förstås då vi är ute och reser vill vi äta gott.

Idag hann vi tyvärr inte umgås så mycket för jag hade någon timme ledig på dagen och kände att jag behövde få sova och kl15 började jag jobba igen till 21.30 så inte blir det så mycket att vara tillsammans då dom kommer och kryssar. Därför tycker jag om ibland att då jag ä r på min lediga vecka att vi kommer och kryssar tillsammans så har vi tid att umgås.

Många undrar hur man ids komma på kryssning på min lediga vecka men jag har alltid tyckt om dessa kryssningar ända sen jag varit ung så därför är det nog inte så konstigt att min stora passion är kryssningar i Karibien och kanske heller inte så konstigt att jag jobbar på sjön.

Innan båten kom i hamn hade gänget besökt tax free och det var nog resans höjdpunkt för papsen.....han fick ju träffa självaste artisten Diandra och fick sig en kram. Det här kommer han att leva länge på ....han hade sagt åt Mikko att det hade varit en så roligt kryssning.