söndag 10 februari 2019

Får se vad jag hittar på

Så har vi veckoslutet över och i morron är det dags att städa upp hytten , packa kassen och traska över landgången och hem till familyn.

Nästa gång jag kommer på jobb så kommer det vara fullt tjo och tjim... båten kommer vara  full av barnfamiljer. Sportlov på kommande....det kanske redan börjar inkommande vecka många ställen men i Åbo har dom sportlov vecka 8:a.

Många har säkert redan för länge sedan planerat in något i kalender till sportlovs veckan och börjar sakta men säkert vara i startgroparna för att nolla vardags stressen och ha en hel vecka familjemys.

I år har vi inget inbokat för sportlovet och jag lovar att det känns jätte konstigt...för vi har nu ett par år flytt till Usa/Florida på sportlovet  och hälsat på våra vänner plus kombinerat resan med att kryssa en vecka i Karibien....men i år blir det ingen kryssning och jag lovar det känns jätte underligt och tomt.

Skulle varit  så roligt att åka  iväg och säga hej till Annika med familj och krama om dom. På vändagen är det jämnt ett år sedan deras son dog i skolskjutningen i Florida och det var i fjol vi var med och tog farväl av Nick. Tänker på er ..kram.

Jag har skrivit det tidigare varför vi inte åker i år ...men tar det en gång till för alla nya läsaren ....dom bygger nämligen en ny  vattenparken på Bahamas och den blir klar först nu  i sommar 2019 så därför valde vi att skjuta upp kryssningen till 2020.

Så istället för att vi reser detta sportlov så jobbar jag , sparar pengar och planerar för kryssningen som vi vill göra med Symphony of the Seas och sen blir det inget Kalifornien i höst då Michelle börjar högstadiet så istället blir det flera små korta resor och hotellnätter detta år.

Hoppas ni som skall fira sportlovet har något kul inbokat i kalendern och vi  som inte har något speciellt i kalendern för sportlovet så kan vi ju trösta oss med att hastigare än vi tror  så är det sommarlov och nya möjligheter att trycka in något kul i kalendern.

Mikko meddelade idag då han ringde att han har ledigt veckoslut och kidzen har lov från simningen på söndag som betyder för mig att  jag har möjlighet och  hitta på något kul för familjen till veckoslutet...det är alltid lika roligt att överraska dom.

Får se vad jag hittar på ..vändagen är ju på torsdag  så det passar bra med en liten försenad  vändags överraskning på lördag.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar