onsdag 5 juni 2019

Nu tar jag kryckorna och far till Helsingfors

 Ibland funderar jag om det finns något som kan stoppa mig....tror nog inte det . Jag njuter nog så fullt av livet är jag sen frisk eller sjuk. Tror inte många skulle orka skutta runt på ett par kryckor och allra minst ta sig med ett sjukt knä till Helsingfors på en konsert. Men jag  springer fast genom betongväggen om det så gäller.





Lika som jag skrev i ett eurovisions inlägg då jag for till Helsingfors hög gravid ( 7 mån) och såg på eurovisionen. Jag mådde ju så toppen så varför skulle jag ha skippat en sådan sak för det är väl kanske första och sista gången Finland ordnar eurovision.

Nu är jag som sagt ikväll på väg till Helsingfors och se på ett av mina absolut favoritband...Backstreetboys. Min kompis bokade åt oss biljetter  innan jag var med om denna skidolycka och jag var faktiskt i ett skede lite orolig ifall jag skulle ha måste sälja  min biljett då jag inte visste hur mitt knä mådde den 5 juni ..alltså idag.

Mitt knä är ännu som sagt inte bra ....men bättre om man säger så. Hemma klarar jag att gå utan kryckor och med kryckor kan jag röra mig relativt bra....ända är att knät sväller ganska hastigt upp om jag rör mig lite mera. Nu ikväll behöver jag inte gå så långa sträckor för ´dom ordnar konserbuss här från Åbo och Mikko kör mig dit och sen kör den direkt till Hartwall arenan i Helsingfors så jag har nära att gå in så det blir nog bra det här.


För det mesta sitter jag hemma på veckorna och sen till veckosluten då Mikko är ledig brukar vi åka någonstans , har inte själv kunna köra bil nu på ett par månader och det tar nog ett tag ännu innan jag kan göra det.

Så gissa att jag just nu är så  lycklig ...att äntligen igen få se och lyssna till mitt favorit gäng. Har sett Backstreetboys 3 ggr förut i Helsingfors och 1 gång i Las Vegas ( 2 år sedan ) och nu blir det då 5:e gången ....men absolut inte sista. Om dom ännu fortsättter turnera så skall jag absolut se dom igen.

Sa med Mikko att jag gärna åker en gång till och ser deras konsert i Vegas om dom fortsätter med sin Vegas show där. Som jag har sagt förut åt er som tycker om att resa och gillar shower... kombinera semester/ kosert till Las Vegas....utbudet är så otroligt där och konsererna är superfina. Lovar att där finns något för alla.

Nu ikväll kommer jag inte kunna hoppa och dansa ...men kommer i det stället att sjunga ...kommer säkert vara så hes i morron att familyn kommer att vara glad då det är tyst hemma för är ju annars rätt så pratglad.


Idag var det också en annan rolig grej på agendan...min en arbetskompis kom och sökte mig och så for vi på kaffe och satt och snarvlade en stund . Hon skall också i kväll med sin flicka på Backstreetboys konsert. Visste inte om det då jag inte sett henne på ett tag. Har faktiskt många bekanta som kommer att vara i Hartwall ikväll.

Så ni som läser detta och är i arenan ikväll ..kanske vi ses i vimlet.

Nu skall jag fixa till mig lite...är ju alltid kul att fixa till sig  då man äntligen slipper ut och lufta på sig. Köpte ny plattång idag  som jag får inviga ( min gamla gav upp kontraktet ).






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar