måndag 24 juni 2019

Behöver inte opereras

  Märkte idag att jag gick runt och funderade hit och dit och var lite små orolig vad läkaren skulle säga då jag skulle dit idag. Så när jag kom dit och vi satt ner gick igenom journalen och han vid ca 17 tiden smäller fram domen framför näsan på mig så trodde jag inte först det var sant......." Ditt knä behöver inte opereras , det ser mycket bättre ut ".





Av  sådana ord blir  det nog en hel hög med lyckokänslor i kroppen men det som sen tog mig ner på jorden igen var att jag tyvärr inte ännu på ett tag kommer att få jobba. Fast jag nu kunnat lämna mina kryckor och jag klarar att gå så är min gång inte rätt. 

Jag går som sagt ännu och haltar och det är viktigt att nu få bort det för då gången inte är rätt så tär det på mitt andra knä och andra kroppsdelar som ryggen, höften m.m

Nu tänker ju säkert många att vad är det att sörja och vara ledsen över....njut för tusan det är ju sommar. Men i min vardag är det inte så...jag tycker det är jätte trist att inte kunna/få jobba för arbete är liksom resor en stor passion i mitt liv och då man arbetar så får man ett tack som heter lön och kan göra en massa roliga saker plus att jag får mina månatliga utgifter betalda.

Så nu blev kortpacken omskakad och jag får en ny utmaning ....nämligen att min sk "lön" kommera betalas från Fpa/Kela och det lär väl inte vara så många hundralappar i månaden.




Nu är jag inte ledsen för att vi måste lämna det roliga ett tag ...nämligen hotellnätter och resor..för det väntar nog på oss där i horisonten då jag får börja jobba och förtjäna.

Men vad jag är ledsen över är att min fasta inkomst inte kommer normalt och nu vet jag inte alls vad som kommer att betalas ut från Fpa...jag har ju mina månatliga utgifter som alla andra. Så nu märker man och bli påmind hur skönt och viktigt det är med en rutin där jobb och lön går hand i hand.

Men som tur så gör denna omtumlade vardag mig ännu mera motiverad att kämpa och göra mina dagliga fysio övningar för att snabbt komma tillbaka till mitt jobb.

Så ni som gnäller över småsaker...försök lämna det...försök se positivt på varje dag ni vaknar upp friska ... för att vara långtids sjuk är absolut inte roligt i synnerhet inte om man heter Lissu och vill gasa på.




Men är superglad att jag från snigelfart nu kunnat byta till följande växel och vänta bara snart blir det gasen i botten...kanske jag efter all träning får en extra växel ...ni vet en sådan som ger mig turbofart i min vardag.







1 kommentar: