fredag 28 juni 2019

Tycker lopppis blivit sämre

Kidzen har verkligen blivit biten av loppis loppan och ville iväg idag igen. Jag sa att på dom vilkor åker vi att vi inte kommer hem med en massa onödiga prylar. 



Vi tog det mera som en utfärd så att dom inte bara sitter inne framför datan. I morron lördag så hade Miko planerat in något...det var någon gratis konsert här i Åbo och så ville han att vi skulle gå ut och äta. Idag har jag mumsat dessa som är så goda och så köpte jag mig en bukett vita liljor ...många förknippar den blomman med begravning men jag tycker den är stilig och köper ofta liljor hem.

Har som sagt alltid en bukett äkta blommor hemma....sk veckans bukett.




Jag börjar mer och mer fundera att månne loppisar håller på att dö ut....i alla fall har dom blivit mycket sämre plus att folk har sådana jätte höga pris för använda saker. Se är det flera loppisar där jag varit mycket och fyndat förut som stängt dörrarna och slutat. Synd.


Sen är det nuförtiden så lätt att sälja sk hemifrån. Har faktiskt fått iväg lite leksaker både via post och att dom kommit hem och söka. Ännu finns det nog en hel del kvar som jag gärna skulle villa bli av med.


Provade faktiskt häromdan att jag fyllde i personens  ( köparens ) alla uppgifter via postens sida på datan , sen var det bara att printa ut lappen med alla uppgifter och limma den på paketet.

Betalade postavgiften hemma och då allt var klart förde jag bara paketet till posten. Alltså hur smidigt som helst.

Det är så skönt att bli av med en massa saker och roligt då det klirrar till i min resesparburk. Har sagt åt barnen att allt vi får ihop sparat då vi säljer deras leksaker så gör vi sen hela familyn något roligt för.





                                   Vi äter ofta vattenmelon ...det är så gott.


Vad tycker ni som springer på loppis...har ni fyndat eller tycker ni det blivit sämre? Jag har rusat på loppis sen Angelica var liten men andra ord 25 år och säger som så....det var bättre förr.


Idag skulle jag fixa ihop ett par lådor åt Jaromir och började fundera att vart tusan lade jag dom. Vi sökte och sökte med den påföljden att jag ringde Ikea och som sagt ...dit i shoppingkorgen hade dom blivit...tala om tankspridd. Nå nu har jag orsak att få åka till Ikea en gång till.






Innan denna dag var slut så lovade jag att kidzen skulle få äta på nya Burger King som dom öppnat i Skanssi här brevid vårt...gissa några som var lyckliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar