onsdag 14 augusti 2019

Flamingon

 Nu är det rosa Flamingon som gäller i Michelles rum. Vi möblerade lite om för ett tag sedan och nu har hon själv lite fixat och inrett sitt rum som hon vill. Idag fick hon sina efterlängtade prydnads  dynvar som vi fyllde upp med kuddar vi hade hemma...motivet är ju som ni kan gissa ...Flamingon.





Skall städa upp i knuten där det ännu finns kvar lite sk " bråte" från det att jag städade ur skåpen  och sen skall vi fixa en liten soffa dit  och göra det lite så där mysigt . Sen skall vi också skruva upp hennes fina Flamingotavla som hon själv tecknat i skolan på våren. Hon tycker jätte mycket om att teckna och är också duktig på det. Jag har själv tyckt jätte mycket om att teckna men det har blivit lite på sidan om nu på äldre dar.





Ibland tycker jag att Michelle sitter lite väl mycket framför datan men hon kan en massa som hon lärt sig med tips från youtube....tex hon editerar  ( planerar) små tecknade filmsnuttar,   redigerar och fixar en massa foton och bilder , bygger , designar och inreder hem på datan som hon själv bygger upp....oj oj om det funnits data då jag var ung så skulle jag nog säkert idag jobba med något inom inrednings branchen....det är något som jag tycker otroligt mycket om.

Men nu lönas det inte mera i denna ålder börja studera i inredningsbranchen.....utan jag kommer att hålla det på hobby nivå...kan ju hoppas att Michelle slinker in i den branchen. Hon tycker också mycket om att fotografera så skall verkligen bli roligt att se vad hon sysslar med i framtiden. Kanske hon blir  en duktig inredare som jobbar med att fota sina jobb för någon tidning. Önskar henne lycka till vad än hon vill syssla med i framtiden.

Nu är det ännu högstadiet som gäller och där hade varit så roligt sa hon idag efter första skoldagen...visst är det ju lite speciellt och lämna lågstadiet bakom sig. Hoppas hon trivs även dessa tre år som hon ännu har framför sig i St Olofs skolan  och sen ser vi vad som lockar henne efter det. 

Sen har vi då vår lilla filur Jaromir som trivs överallt men han tröttnar också lika fort ...får hoppas han har orkar glöden med sig nu hela hösten ....ju mörkare det blir längs med hösten desto tröttare blir han och det är ett evigt kämpande med läxor. Får se hur det skall gå för lill filuren då han valt att börja läsa franska. En klasskompis som Jaromir brukar vara mycket med pratar franska ( pappan är fransman) så nu tycker då också Jaromir att han vill lära sig franska....så får se hur många lektioner han orkar innan franska böckerna ryker i väggen. Jag sa åt han att säg åt flickorna på franska ... je táime så blir dom glada.

Nu märker man nog att vardagen smygit sig in i vår familj och märker själv att jag börjar förbereda mig för jobb och har en massa saker och funderingar som just nu snurrar i min lilla ärthjärna....mest är det nu att jag skulle villa ha pappa på nåt boende. Pratade om det med sjömansläkaren hur tungt det är att hela tiden få gå och vara nervös vad egen pappa hittar på och hon sa att nu måste jag hitta lite extra krafter och på allvar slå näven i bordet för annars är det jag hamnar på boende bland alla andra dårar ( om man får säga så).

Ett tecken på att jag har för mycket att tänka på nu visade sig idag....jag for en snabbis till  affären för skulle bara ha maletkött och Jaromir skulle köpa en present till sin  kompis som har kalas i morron. Jag betalade och tackade och sa hej och då vi kommer hem satt jag mig ner en stund och såg på tv då jag mitt i allt kom ihåg att vart fasen är maletköttet....ja inte var det i kylskåpet....utan det hade blivit i affären  då jag tackat och gått ut. Ringde direkt dit och jo där var det så i morron skall jag söka det.

Nu skall ärthjärnan få vila hela natten för att varva upp i morron igen då klockan ringer.


Veckobukettens färg blev idag varma höstfärger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar