tisdag 13 augusti 2019

4 klockor ringer

 J och M tackar så mycket till dom  som bidrog med en liten födelsedags peng  då dom fyllde år och nu har dom då sin skolutrustning färdig packad och försöker nu så gott det går få tag i sömnen. 

Det är ju alltid lite speciellt den första skoldagen och i synnerhet för Michelle som skall till högstadiet i morron. Hon lämnar nu Sirkkala skolan bakom sig och fortsätter i St Olofs skolan en liten bit ifrån...Jaromir har ännu ett år i Sirkkala och är ju lite stolt då han är på sjätte klassen och hela det gänget är nu äldst i skolan. Min äldsta flicka har också gått i samma skolor som sina små syskon och haft till och med några lärare som ännu är kvar där.








Kanske någon då vill veta hur det gick på vår skolväskmaraton....säger som så...det gick hur lugnt och smidigt som helst. Frågade Michelle vilken väska hon bestämt sig för att köpa och svaret kom snabbt....den blåa Fjällräven Kånken med läderhandtag. Så det behövdes inte rusa runt i en massa butiker utan det var  snabbt klart.

Michelle har redan hunnit pryda upp sin nya väska med några nyckelringar och packat FYRA penaler  och plånboken så hon borde nog klara sig denna termin....kanske hon rentav klarar sig hela högstadietiden med den där utrustningen.








Vi placerade papsen på kaffe&bulle i Skanssi medan vi for och handlade mat åt honom för att fylla upp hans kylskåp. Sen åkte vi ännu via Giganten och köpte nya spelhörlurar åt Jaromir för födelsedags pengen.




Jag fick hans gamla och ligger nu och lyssnar på en massa gamla godingar från youtube medan jag ligger i sängen och bloggar.skönt ibland att bara stänga in sig i sin egen bubbla och skruva volymen på nästan fullt ....varken ser eller hör någon annan just då. Ibland blir mina öron så trötta på att hela tiden måste vara på alerten och veta var allt finns, kan du sy det här den har farit sönder, var är min mössa, har nån sett laddare,är den t-shrten ren osv osv listan kan bli hur lång som helst.....oh jösses vad jag kan  blir le ibland på alla dessa tuuusen frågor. 



En super bra uppfinning dessa hörlurar  och och tusen tack till dom som kom på musiken ...vad skulle livet vara utan en massa bra låtar.

Tack för den sommar och i morron är det 4 klockor (mobiler ) som kommer att börja ringa kl 7 för att vi alla  glada skall ta emot vardagen och sakta men säkert önska hösten välkommen. Vill också önska mina  "små pluttar" en riktigt trevlig skoldag i morron.

  Vill till slut ge mig själv ett stort tack att jag kom igenom denna sommar med ett knä som inte var så mycket att ha men på någon jäkla vänster så kunde jag  hålla hemmet i skick och passat upp min kära family och  pappa fast jag varit sjukledig och två kryckor att släpa på nästan hela sommaren. 

Men nu är det min tur att bli uppassad och gåvan jag ger till mig själv att jag klarade mig genom denna annorlunda sommar är att jag bokat mig en resa till Gdansk med två härliga hotellnätter , för nu är det  JAG som skall blir uppassad det är jag värd.

Då jag är Wizzair clubmember så får jag billigare resor och via hotellbokningar så får jag samlat crediter , nu skall jag passa på att använda en del av mina crediter som snart går ut.






Tack till min family och tack till er  som på ett eller annat vis funnits här för mig denna sommar......kram till er alla.












 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar