söndag 11 augusti 2019

Kräftor

 Så börjar då skolstarten närma sig för många barn och en del har redan börjat skolan ...våra kidz börjar nu på tisdag den 14:e . Själv har jag ännu en hel vecka ledigt efter denna och sen borde jag få börja jobba den 19:e augusti.
Jag skall nu inkommande vecka till sjömansläkare och får hoppas att allt verkar ok och jag får grönt ljus att få traska ombord på Grace.




Idag hade vi inplanerat en sk sommarlovs avslutning åt pojkarna och det skulle vi fira med ett kräftparty. Kommer nog ännu att ha lite kräftkvällar då vi kommer hit till Himos för det är ju så mysigt då vi kan sitta ute på terassen i mysbelysning och ljus sken och äta kräftor.





Man märker nog verkligen att hösten börjar göra sig påmind....svala , mörka kvällar ...rönnen börjar vara så full av bär och lövträden börjar sakta men säkert ändra färg. Det har varit jätte varmt på dagarna men kvällarna börjar nog redan bli svala.



Vi var en sväng ner till simstrande på kvällen så fick pojkarna ta sig ett dopp och efter det for vi en sväng ut och köra och jag knäppte en massa fina foton vid stranden nära Himos Arenan. Körde också  en liten sväng runt och såg på stugor och det som är så roligt att se ... är  hur viktig bastun är för oss finländare. I var och varannan stuga satt det folk på terassen med handdukar runt sig och den traditionella ölburken i handen och musik dunkade på i bakgrunden.




Efter min lilla foto runda så for vi till stugan och började duka upp inför kräftpartyt.
Gissa  om dom väntade på att få starta igång.....först bastu och sen mys. Det var verkligen smaskens att sitta och plocka i sig kräftor och sen brukar jag också ha räkor, kokta ägg, dill , majonäs och citron om man vill fixa sig en räkmacka.





Nästa gång skall jag ta  papsen med upp hit till Himos när vi kommer hit...han pratar hela tiden att han vill till stugan så nog skall han få komma hit. Tror vi också skall föra han  upp till toppen på skidbackarna så han får se hur fint det är.



Nu skall jag ännu innan jag somnar kolla på lite flygpriser, kanske till och med boka en  resa . Som ni märker  så börjar nog Lissu vara frisk och på gång igen...olyckan packar vi ner i arkivet  " det som varit " och nu bara gasa på och blicka framåt och njuta av livet.

Visst njöt jag av livet fast jag var sjuk och sjukledig men allt var ju så begränsat vad jag kunde göra....nu finns det inge som kan hindra mig att gasa på igen...inte ens Mikko...han är så snäll så han hänger med på allt kul som jag hittar på...förutom på
" momvacation " ...där får ingen komma med ...det är bara min resa.

Go natt allihopa.





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar