lördag 21 november 2020

Kolla vilka granar

 Lördag förde med sig både bra och dåliga nyheter...jag börjar med dom bra. Nämligen pappa fick plats en vecka på intervall och jag kan äntligen pusta ut och njuta. Behöver inte gå runt och oroa mig vad han hittar på för nu är han på en avdelning där dom inte slipper iväg och smita...dom är bakom låsta dörrar.

Den dåliga nyheten är att min arbetsplats körde på grund i Mariehamn , som tur vara jag hemma. Visste inte ens att det hänt förrän jag läste på messenger att min en kompis frågade om allt är okej med mig för Grace har kört på grunn.

Då öppnade jag Iltasanomat och fick se stora rubriker "Grace  on ajannut karille" som det inte skulle räcka nu för Viking Line....det var inte länge sen så var Amorella på grund lite utanför Mariehamn.

Nu är det då bara att vänta och se hur det går med  våra jobb ,får  se när det nästa gång kommer samtal från kontoret att dom erbjuder jobb. Skulle ha fått åka på jobb nästa vecka men hade inte möjlighet , fyller ju upp min kalender med saker som måste göras för inte jan jag bara gå hemma och vänta när telefonen nästa gång kommer att ringa och dom erbjuder jobb.

Men om det inte blir jobb på ett tag nu så skall jag i lugn och ro planera lite julklappar , det blir snart Black Friday där man kan göra bra fynd och spara många euron och så fortsätter jag mitt julfilmsmaraton på Netflix.Har nästan blivit lite smått beroende av dessa mysiga , romantiska julfilmer. Dom går som sagt alla i samma stil men där är något i dom filmerna som ger en så härlig stämning om inte annat så dessa super fina överdrivna Amerikanska juldekorationer älskar jag. 

 

 Har under mina levnadsår hunnit se massor med fina juldekorationer i Usa då jag varit där i december och sen har jag firat jul och ny år i Usa också, fina minnen. Här ser ni några mäktiga granar , var med på några av dessa julöppnings cermonier.

Shopping mallen är så otroligt fint dekorerade där likaså utomhus har dom så otroligt fina dekorationer. Har besökt Las Vegas  lite före julen och jösses dessa hotell som är översvämmade med vackra juldekorationer. Konstigt nog här hemma vill jag ha det enkelt dekorerat...verkligen långt ifrån America style.

Lördagen avslutade vi med bastu  , balkongmys och Netflix , nu har  vi äntligen tid igen att få se på filmer. Då barnen var små så fick man bara drömma om dessa tider att i lugn och ro få se på en film , man orkade inte ens se på film då. Men nu äntligen skall jag ta igen alla filmer , får bli ett sk film maraton något år framåt.

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar