måndag 16 november 2020

Längtan är stor

 Längtar till Gdansk , har hela året läntat dit men kanske ännu mera nu då julen börjar närma sig. Alltså denna stad i julskrud är nog så otroligt mysig och nu då det är så otroligt mörk och dystert tid så skulle det vara så roligt att flyga dit , det skulle verkligen  pigga upp . Knappast hinner detta Corona helvete ändra till Januari för ibland har jag åkt dit i mitten på januari lite innan dom släcker julbelysningen. Strövat runt och njutit av lugnet , shoppat på rea , ätit gott och latat på hotell rummet. Men det verkar nog bli en dröm av allt detta nu , men försöker se optimistiskt på att jag nog i nästa år kommer åka dit flera gånger.

 

Skall visa lite foton som jag publicerat förut på bloggen men tycker dom är så fina och passar in nu då julen kommer smygande bakom hörnet. Jag har massvis med foto i mitt rese arkiv  och jag sitter rätt ofta och ser igenom mina bilder och tänker att nog är det otroligt fina platser jag fått se i mitt liv. Förstås blir mitt sug efter att boka resor ännu starkare då jag ser alla dessa fina platser jag besökt  men  hoppas starkt på att det i nästa år  kommer finnas en Californien resa inbokad i min kalender.


 

Men ännu får jag snällt hållas i Finland och försöka njuta fullt ut av vad vi har här .Nu hoppas jag det kommer snö så småningom så det blir den rätta julstämningen.Det är så fint då folk har börjat pynta med utebelysningar men det vita snötäcket fattas.


 Kom hem ikväll från jobbet och efter att jag sett på dessa vackra julfoton från Gdansk så skall jag efter bastun lägga mig och se på en julfilm och trissa upp julstämningen  ännu mera. 

Jag vill börja njuta av julstämningen i god tid för det är en tid som jag verkligen vill att skall vara så mysig som möjlig och vill också att mina barn skall minnas denna väntan på julafton med glädje. Vet att min äldsta flicka också tycker om att  fixa inför julen och hon har också ögat för att inreda och pynta , vem månne hon släktas  på.

 

 

 Mikko for upp till Björneborg idag för hans pappas lägenhet skall tömmas , hans pappa har flyttat till en mindre lägenhet som är anpassad för åldringar  ( inga trösklar , stor toalett osv ). Så vi är inne i en rätt så hektisk fas i livet just nu då båda våra pappor börjar vara rätt krassliga och sen  2 kidz i skolåldern som ännu behöver oss ett tag till innan dom tar det stora klivet ut i vuxen världen  , sen har Mikko en rätt så hektisk period på jobbet , själv är jag rätt vilsen med mitt jobb då man aldrig vet när telefonen ringer och jag skall iväg.


Nu skulle jag mer än gärna önskat att vi skulle ha kunna flyga iväg till Gdansk  på två man och fått njuta av lite egen tid och komma ifrån denna stressbubbla  men det går inte just nu då man inte får resa utomlands och ännu vågar vi inte resa så långt och lämna kidzen ensam hemma.

Men  snart blir det nog också vår tid då vi kan börja göra spontana resor och hotellnätter tillsammans utan att oroa oss hur barnen klarar sig hemma.


 

 Är det flera som börjar komma in i denna jul bubbla ??



1 kommentar: