fredag 16 april 2021

Är på "kryssning"

Jag som hela tiden har rese sug i kroppen kan nu vara glad att jag får resa en vecka och får lön att jag reser....är nämligen på jobb. Skall kryssa Åbo/Stockholm/Åbo i 6 dagar så får drömma att jag är på cruising i finska skärgården. Våren är en super spännande årstid , naturen börjar vakna upp efter vintern  och himlen börjar visa sina alla magiska färger . Tänk att få njuta av detta ombord och också få njuta igen av vår vackra finska skärgård , det är något som man aldrig tröttnar på.

Visst kändes det lite konstigt och gå över landgången då det igen är ett tag sen jag varit ombord men ändå roligt att få se arbetskamrater som jag inte igen sett på ett tag. Fick denna gång inte bo i mitt eget hem ( hytt) utan jag bor nu detta arbetspass i grannhytten som är svängd tvärtom. Det kanske hörs tokigt att säga att det är så ovant att sova då sängen är på fel sida av hytten då jag över 8 år varit van att sova med sängen på andra sidan. Men det ha  ju annars också varit ett konstigt och felsvängt år så om nu sängen är på fel sida denna vecka så får jag nog sömn.

 Så denna vecka blir det mycket Grace och här kommer första fina solnedgången som jag tog efter jag slutat jobbet. 

 


 Då jag stod där ute på deck så tänkte jag att visst är människan gjord för att jobba och ha rutiner för hur roligt det än är att ha tid och kunna vara ledig så nog är det roligt att också få jobba. För gjorde många så att dom innan pension jobbade sk deltid (  1 vecka jobb och 3 veckor ledigt)  det skulle inte vara så tokig ide i framtiden men nu vet jag inte om dom har det systemet mera. Onödigt att nu fundera på det , nu gasar jag och får vara glad att jag erbjuds jobb för det är massor med folk i världen som nu under denna coronan har blivit utan jobb.

Förbereder mig också för kommande resor nästa år , senast inköp för mina nästa resor är en ny bagtag till mitt bagage. Tyckte den var häftig och om någon undrar hur många länder jag besökt av dom som visas på tagen så är det 4. 


 

Har varit i Australien och dit vill jag igen. Har varit på Hawaii i ungdomen och dit kommer jag absolut åka igen och visa Mikko någon av dessa fin öar , själv har jag varit på ön Oahu. New York där har jag varit men bara en snabbis , nämligen bytt flyg på JFK airport så den staden väntar på min bucketlist. Paris där har jag också bara varit en snabbis och bytt flyg , men har inget större sug dit att se den staden. Finns många andra ställen på min bucketlist  som ligger före Paris. Sen finn där två ställen på bagtagen som jag hoppas kunna besöka i framtiden och det är Fidji och New Zealand.


 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar