tisdag 20 april 2021

För 5 år sedan firade jag i Las Vegas

Tänk hur födelsedagar ändrar med åren , minns då jag var liten och det skulle ordnas barnkalas  jösses så man väntade på sin födelsedag. Det viktigaste då var att få massor med paket , att få leka med kompisarna och få äta mumsig gräddtårta.

Sen kom följande fas av födelsedag och det var i tonåren man väntade på mopedåldern och då man väl hade nått den så var följande fas 18 årsdagen. Kändes som den dagen aldrig kom , åren gick så otroligt trögt. Men tusan då det bara var en natt kvar och man visste att följande dag vaknar man upp som 18 åring , kan nästan ännu minnas denna känsla av pirr i kroppen då man visste att nu har man ålder för kroglivet ochh lagligt få köpa öl. Sitter och fnissar för mig själv då jag tänker tillbaks på hur stor dag i livet just 18 årsdagen var.

Sen efter det tickade åren på men så bestämde jag mig att då jag fyller 25 så ville jag ha ett större party för kompisarna och visst tusan blev det ett party som man aldrig glömmer. Fick till och med det partyt filmat på video men vete se tusan var jag har den kasetten, fy fasiken det skulle vara kul att se på den . Måste försöka hitta den i mitt arkiv.

Många brukar ordna kalas då dom fyller sk jämnt men jag var inte  intresserad av något sådant så jag hade inte några större fester när jag fyllde 30 eller 40. Många tycker om att ordna kaffebjudningar då dom fyller år men det har aldrig varit min grej.

Följande födelsedagsfas i livet är 50 årsdagen, många planerar stort party för vänner  men jag tyckte hellre att jag köper mig en egen 50 års present och får göra det jag brinner för nämligen resa och gå på konsert istället för att ordna ett stort kalas. Så jag bokade en veckas resa till Las Vegas och flög dit och såg på en så superbra show med Jennifer Lopez.

 

 Mikko kom några dagar senare  och några vänner från Californien kom körande till Las Vegas. Dom tog oss med på en show med illusionisterna Penn&Teller. Så lovar att min 50 årsdag glömmer jag nog aldrig , den blev just precis så bra som jag ville ha den.

Om ni vill läsa mera om min födelsedagresa till Las Vegas så gå in på bloggarkivet året 2016 och månaden februari så hittar ni mitt äventyr.

Nu har jag då kommit till den födelsedagsfas då jag inte mera vill fylla år...varför ...jo för jag vill inte bli äldre...vill leva för evigt för livet är ju så otroligt roligt. Tänk hur mycket saker det finns som jag ännu vill göra, prova och se så nu tycker jag att åren kunde stanna.

I år gick min födelsedag i arbetets tecken men tack tack alla som på ett eller annat vis grattade mig. Någon fest ordnar jag inte i år heller men visst tusan skall jag  fira min födelsedag med att  göra något kul till veckoslutet som jag själv ordnat.


 

 

 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar