fredag 23 juni 2017

Det blev "lajmigt"

Midsommarafton kom och for och kvällen var precis så lugn som jag önskade.Visst tar det ju tid då man skall fixa med mat osv ...men jag gillar att duka upp upp och äta gott och som tur var vi ju inget stort gäng.Temat blev "lajmigt" (alltså lime färgen) och så lagde jag en egen midsommatstång som prydde matbordet.

Skulle helt bra kunna fira nästa midsommaren där allt är serverat ...då skulle man ju ha så mycket mera gemensam tid med varandra.Mikko tyckte att nästa midsommar firar med att åka på kryssning till Karibien...skulle passa mig super bra...men tror inte vi hinner fylla resespargrisen till dess.

Jag fixade midsommarmiddagen. idag...sill och nypotisar och till efterrätt Britatårta som jag bakade så där hastigt och lustigt.
Visst fasen är det skönt då man skall fixa och greja och allt finns här hemma ...som tex alla ordentliga köks kärl,rinnande vatten,el  m.m och en diskmaskin som sköter resten då man ätit.Får jag nångång överlops pengar så skall jag tammetusan ha en modärn sommarstuga med bilväg fram.

Men nu blir det i alla fall elbastu och det går också bra ....skall för mig själv ta en midsommar natt bastu med lite balkong häng ,lite nattmusik och ett glas Coca cola.Tycker det är så skönt då allt tystnat i hemmet och jag får min egen tid .....har ju ett jobb med mycket människor omkring mig och också mycket ljud ...så därför gillar jag jätte mycket att få ha min egen tid.

Innan vi körde papsen till sitt krypin idag så hade  vi en super rolig avslutning på midsommarkvällen och det skall jag berätta om i nästa inlägg.

Kommer lite bilder från vår city midsommar här i Åbo ..hoppas ni alla på ett eller annat vis njutit och haft en toppen kväll.


Min egen designade midsommarstång

Mycket björk kvistar prydde vår lägenhet...både ute...

...och inne.
Så la jag lite mysbelysning i björk kvistarna.




Lime färgen passar super bra så här till midsommar



Ärtskidor hör sommaren till.

Visst tusan skulle jag ha kunnat vara på Bali ikväll

Somrigt!!!





Uppdukat för efterrätten...Brita tårta.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar