måndag 12 juni 2017

Allt är packat vår familj splittras

Just som vi alla var samlade hemma så plötsligt är allt helt annorlunda och vi är på olika ställen.Nu är det ju inte fråga om någon längre tid vi är splittrade från varandra utan nästa vecka är vi alla hemma igen.Mikko kommer ha det lugnt och skönt hemma då vi hela gänget är borta.

Jag kom ju på jobb ikväll och är som sagt här en vecka och så förde vi hem papsen igår till Dalsbruk efter några lyckade dagar och han sa at han hade det så roligt då han fick vara i Åbo...att det är så tomt nu att sitta ensam därhemma.
Men nästa vecka då jag kommer hem tar vi han till Åbo igen och firar midsommar...så får han äta nypotisar och sill.

Sen var det dags för kidzena och packa sina väskor för nu skall dom  i morron iväg 4 dagar på ett stort läger till Sagu.Gissa om dom har längtat.Ja hör ni det blev ingen liten packning...vi fick hem en lista på allt vad som skall med och det var en hel del och för oss blir det ju dubbelt då dom båda åker iväg.....så det var ett packande ikväll.Först deras stora kassar och sen ännu min arbetskass.

Men jag/vi som reser mycket är rätt vana med att packa ...man lär sig hela tiden att minska och minska på sakerna och har förstånd att lämna allt onödigt hemma då man reser.Nu skulle det ju ganska mycket bytes kläder med åt kidzen så som sagt det blev en rätt så stor packning.

Dom skall bo i tält och sova i sovsäck...oj vad dom kommer att ha det mysigt ...hoppas bara att vädret är bra och inte regnar hela lägret.Roligt att dom får vara med om att tälta för det håller ju på att dö ut.Inte är det många familjer som mera åker och tältar...helst vill man ha stugar med bekvämligheter (jag i alla fall vill ha).Förr kunde jag inte förstå folk som hade alla bekvämligheter i sina stugor ....men nu förstår jag det riktigt bra...underlättar ju så otroligt.

Vi har nog faktiskt lite planer att vi kommer att åka till Ruissalo camping och tälta några dagar i sommar hela fmilyn....camping platsen är ju så nära så det är ju så behändigt att köra dit.Vill hålla den här tält traditionen levande...så att kidzen minns att dom fått också upplevt detta med att tälta,sova i sovsäck,laga maten ute på grill eller primuskök...allt sådant som man själv fick uppleva som barn.

Skulle absolut inte någon längre tid villa tälta ...ett par dar helt okej.Men jag minns själv att vår familj hade ju tältet på en holm hela sommaren och där var man sen hela semestern som mina föräldrar var lediga och sen alla veckoslut...nej tack den ruliansen skulle jag inte orka med.

Kramdjursdynorna skulle absolut med :)

Kläder,kläder,kläder

Mikko testar nya tältet i vardagsrummet...

...och mysigt verkar det vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar