lördag 24 juni 2017

Hula hula och plan B

 Jag berättade  att denna midsommar blir ju en citymidsommar (vi firade hemma i Åbo) och vi vill göra sådant som känns roligt ...inget inplanerat.

Midsommarens grande finale blev hemma i vardagsrummet klockan 22....Robin sjöng sin låt Hula Hula på tv och hela Finlands folk skulle dansa med och göra världsrekord.Det var absolut vår grej så kl 22 skruvade vi upp volymen och sen var det bara att dansa ...jävla hur vi klarade Hula hula koreografin galant...yess we made it.Hur roligt som helst...Michelle hade så brådis att spela så hon kom inte med och dansa.

Idag hade vi en plan A ...om vädret skulle ha varit strålande soligt och varmt så skulle vi ha åkt till Nådendal och äta.Men man kunde ju gissa hur midsommarvädret är här i Finland...kallt,blåsigt och regnigt....så då vi vaknade idag tog vi plan B som vi lite smått smidigt planer på igår kväll då vi hört att det skulle bli skit väder.

Vi älskar sådana här " do it right now" grejer utan nån längre planering...så idag for vi till en plats som vattnet är turkost,palmer och varmt...Caribia here we come!!!
Nu talar jag inte om nån Karibien kryssning som vi  gärna skulle kunna fara på fast i morron om vi skulle ha tid och råd.....utan pratar om Spa Caribien/Holiday club dit vi styrde nosen idag i detta skit väder.

Först då vi kom dit tänkte jag neeej det här blir ingenting för det var massor med folk (småbarns familjer) Av dom ser jag riktigt tillräckligt då jag är på jobb.Visst har jag ju själv relativt små kidz men nu tänker jag mera på sådana runt ett -två års ålder.I alla fall så var det många familjer som for iväg ganska tidigt och det lugnade ner sig ....jag hittade en skönt solstol som jag la mig ner i och började med att läsa en bra bok och vi behövde  inte ha bråttom därifrån för det var ingen tidsbegränsning på spa omrädet idag...så vi njöt för heeela pengen!!

Sen bjöd dom på ved eldad bastu mellan 17-19 och där njöt jag och Michelle ...oj vad det var skönt ...emellan ut på terssen och svalka sig ,sval blev man som sagt ute för det var nog så otroligt kallt.
Dom har på bakgården byggt upp rökbastu,vedbastu,duschrum m.m...säket mycke konferens gäster som hyr dom bastuna.Så jag fick min ved eldade bastu fast jag firade midsommar i city.

Senare blev det pool disco ...dom spelade massor med bra låtar på hög volym ...men som sagt inte var det så många som dansade i poolerna...men rolig stämning då musiken dunkar på fullt inne i en simhall...coolt!!!

Oj vilken dag ...det var så skönt så man glömde ju helt bort vilket väder det var ute då vi bubblade i dom varma poolerna...men man blev ju nog hastigt påmind om det då man komma ut....ösregn och grått!!!

Kan bra tänka mig Karibien i nästa midsommar igen...men då skulle jag hellre villa bubbla i poolerna på RCCL i Karibien...men då måste jag nog börja lägga in lotto !!

Hoppas ni som firat i era stugor kom ihåg att packa ner vinter rocken,regnrocken,yllesockor och stövlar plus att ni hade mycker färdig ved huggen till att elda i öppna spisen...må gott var än ni firar.

I detta inlägg blir det mycket foton så hoppas ni orkar igenom hela inlägget.
Klockan 22 på tv....Robin och låten Hula hula och full volym....och dansa loss!!










City midsommastång

Lägg till bildtext

Vedbastun varm ...ut och svalka sig emellanåt.Sitter och lyssnar på midsommarlistan.Har varit en tradition  många midsomrar på stugan att jag hör på denna 17 timmars musik maraton 200 låtar.Nu kunde jag inte lyssna hela tiden då vi var till till Carbien spa.




Oj vad jag njuter med tanke på vädret ute!!!



Tack för oss ...det gjorde gott för kropp och själ.

Midsommarväder i Finland 2017

Smakade mums efter en lång dag på Spa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar