onsdag 28 juni 2017

Lyckans mig

Veckodagarna går framåt och i morron är har vi redan torsdag....och roligt är det på jobb.Fast  jag skrev i mitt förra inlägg att jag gärna skulle ha varit hemma och njuta av tystnaden så måste jag nog säga att det går  nog att njuta av tystnaden på min arbetsplats också.

Sådana otroligt fina solnedgångar,en så otroligt fin skärgård,ett ortroligt fint spa ja allt är så otroligt...tänk att jag får va med om att jobba på en sådan arbetsplats.Tänk att på kvällen stå ute på deck och fota sådana otroligt fina solnedgångar.

Sen hade jag till på köpet ledig kväll  och belönade mig med en spakväll och nollade allt....att få sitta ensam i tystnaden,blicka ut över havet,njuta i ett bubblande jaccuzi,att gå in i en varm bastu ....kan inte annat säga än att det känns som att vara på ett fem stjärningt hotell ( jag som älskar hotell) och då skall ni veta att detta är min arbetsplats.

Oj dessa lediga kvällar är guld värda...brukar ofta tänka på dom som jobbar i land och har små kidz och skall rusa iväg efter jobbet till dagiset och söka kidzen från dagis,sen via matbutiken,sen hem och laga mat,sen få kidzen och sova,sen städa undan allt , att alltid gå runt och vara trött pga att man aldrig fåt tillräckligt med sömn,sen tidigt upp på morgonen och så börjar samma rulians igen.....själv går jag lugnt och sätter mig i poolen efter arbetsdagen och i morron bitti har jag bara att gå några våningar upp så är jag på jobb och ännu till på det så är jag varannan vecka ledig.....lyckans mig!!!Det är sådana här gånger man förstår att uppskatta sin arbetsplats ännu mera.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar