onsdag 7 juni 2017

10 års garanti för att jag är värld det

 Fick vänta ända tills idag på min förbannade munk...hann ju inte igår och köpa så jag köpte två istället idag!!!Hur kan det vara så jäkla gott med färsk munk och kall mjölk..jag var så gotte sugen så de for ju i ett nafs.Men jag har nog bränt energi idag för jag har haft storstädning.
För tillfället står allt städande mig upp över huvudet...först städa en vecka på jobb sen hem och fortsätta städa och sen måste jag ännu i morron då jag sökt papsen hinna till den andra lägenheten och städa.... men fy fasen vad skönt då man känner den friska doften av rent omkring sig och allt är på sin plats så som jag alltid har det  då jag är hemma.Klarar inte av att njuta om allt är en ända kaos.

Nu går jag igenom skåp och småningom skall jag börja sortera leksaker som inte varit i användning på några år....som tar  onödigt utrymme i skåpen.
Märker ju att lekande med leksaker minskar mer och mera här i vår vardag ...det är inte mera någo små barn vi har hemma.
Men vi bestämde med J att sen då det är regndagar under sommaren så skall vi försöka få ihop alla hans fina legosaker som nu ligger i tusen bitar i flera lådor...vi skall hoppas vi hittar alla delar och bygger upp dom och placerar dom på nån hylla. Kommer ta tid och evighet för det är inte bara en och två grejer som skall byggas ihop...Lego är hans stora passion.

Min stora passion är bastu och nu blir det nattbastu igen..det är så jag har min egen tid och allt är lugnt och tyst.
Sen skall jag krypa ner i sängen och sova i sprillans nya täcken...skall bli så skönt.Blev så super irriterad på våra gamla duntäcken som Mikko hade med sig då vi träffades och dom börjar ha lite små hål här och där så då jag byter påslakan så är det varje gång en massa små dun på golvet och idag brann mina proppar så jag marsade iväg till JYSK och köpte nya fina täcken  på rea som kommer från Norge och märket är Höye och ännu till innan jag for sa försljaren att det är 10 års garanti på täckena och så fick jag mitt garanti kvitto och gick ut nöjd och glad ...ups  inte illa.
Veckoblommor till mig ...för att jag är värd det

Kall mjöl och munk....för att jag är värd det

Nya täcken....för jag är värd det



Det skall bli skönt och krypa ner ny bastad i sängen med rena lakan och nya täcket och en snarkande karl brevid !!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar