tisdag 5 mars 2019

Hur firade jag fastlagstisdagen

 Fastlagstisdagen firade jag inte med familjen , inte i pulkbacken och inte mumsande jag  fastlagsbullar.... utan firande gick i arbetets tecken.

Så här fint var det i hytten då jag kom på jobb ...min byteskompis hade fixat en fin svan ...tack Nanne!!!

 



Nu skall ni inte tro att vi blev utan fastlagsbullar här på jobb....nej i mässen fanns det massor av dom men det ända felet varför jag inte åt ...dom var ALLA fyllda med mandelmassa...jag vill ha dom fyllda med hallonsylt.



Mandelmassa är något jag aldrig lärt mig äta och aldrig kommer lära mig äta så jag tackade snällt nej till fastlagsbullar och tog mig istället en kopp te och några smörgåskex det gick bra det också.

Har nog mumsat i mig tillräckligt med fastlagsbullar hemma ...brukar som sagt köpa frysta bullar sen köper jag sylt och grädde och så får man bygga ihop sin egen bulle.

Måste erkänna då jag nu ligger här och skriver så skulle det nog vara så gott med en bulle med massor med grädde och den goda smaken av hallonsylt....men tänk så bra för kroppen då jag inte den här tiden på natten vräker i mig  bullar.

Till slut kommer frågan som ingen säkert undgått så här i fastlagstider......

Skall fastlagsbullen ha mandelmassa eller hallonsylt ???

Hoppas ni alla ätit just den bullen som faller er i smaken idag. Ha det gott alla fastlagsbulle ätaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar