tisdag 26 mars 2019

Vek en handduksblomma

Många av er kommer säkert ihåg denna vers och många har säkert skrivit den i någon väns minnes bok i ungdomen.

Sol ute sol inne sol i hjärtat  sol i sinnet.

Det börjar verkligen kännas på allvar att det inte är långt kvar till den bästa tiden.....våren.... då allt börjar vakna till liv och efter det en härlig sommar. Hoppas verkligen att vi igen får njuta av en varm och skön sommar som i fjol.


Bäddade fint igår till min bytes kompis som kom på jobb då jag for hem....blommor hör ju våren till....så vek en fin handduks blomma.

                                  Hej då jobbet och jobbkompisar...vi ses om en vecka.





Den är nog så otrolig härlig denna ljusa tid... i morse då jag körde kidzen till skolan så sken solen och man kunde riktigt känna vår i luften.

Då jag fört dom till skolan kom jag hem med fart och var så motiverad att börja fixa här hemma .....kokade kaffe ( brukar oftast dricka te ) och satt mig ner i vardagsrummet och började fundera och planera.

Kommer at ha sammma tema som förra våren....vitt och turkost..gillar den färgkombinationen och får lite sådan beach house stämning av dom färgerna.



I sovrummet kommer jag att prova en färkombination som jag inte aldrig haft där men tror att kan göra sig snygg nu till våren/sommaren. Kommer bilder då jag fått det klart ...det är ännu i planerings stadiet.

Man ser  nog att folk verkligen börjar krypa ur idet....Facebook börjar fyllas av härliga vårbilder, folk börjar sakta men säkert ta fram vårgaderoben och likaså i affärerna är våren kommer....påskpynt, blommiga/somriga färger på kläderna, härliga färger i inredningen....äntligen är den mörka tiden förbi...skönt.








Har haft vita julstjärnor ( konstgjorda)  i denna blomlåda men nu fick dom tacka för sig och vänta i skåpet till julen ....nu skall det planteras riktiga blommor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar