fredag 8 mars 2019

Min infobibel

 Här går det undan och därför har jag inte hunnit öppna bloggen på några dagar. Kom på jobb på måndag och innan onsdagen så hade jag blivit tillfrågad om jag ville hjälpa till i Info några dagar. Visst ville jag det men kändes ju lite pirrigt då jag inte varit där på ca 1 år och dom har hunnit få ett nytt kassa system som jag inte visste något om.

Men det bästa med att lära sig nytt är att modigt tacka ja till nya möjligheter och tro på sig själv med att  "det här fixar jag" !!

Med min  "infobibel" där jag skrivit ner tusen och tusen fakta och en massa härliga kollegor runt mig så vet jag att det här klarar jag och det gjorde jag ju också. Jätte roligt att få prova det nya kassa systemet. Tack till er alla för ert stöd och hjälp.

                         Här kan ni se min infobibel och tusen , tusen fakta.


Gillar att ha ombyte i arbetet och det är roligt att kunna olika saker ...i sommar så får jag igen 3 arbetspass jobba ihop med härliga kollegor uppe i SPA ....det lönas och vara modig , ta vara på chansen då man får prova och få jobba ihop med en massa härliga arbetskollegor.

Visst är det en fördel att klara sig på tre språk och skulle gärna prata flera språk. Sen är det också en gåva att vara "  Kaikkien Kaveri" ( allas vän) . Då man jobbar sjön och lever så nära en massa olika människor en hel vecka så blir det nog jätte tungt om du stör dig på dom flesta...man kommer längst att vara vän med alla och jag gillar  ju att ha en massa olika människor omkring mig. Med en del fungerar man bättre ihop än med andra men jag klarar galant att vara trevlig med alla under min arbetsvecka.

Tror nog att det hjälper till mycket då jag tycker om att prata...med  andra ord så är jag en riktigt pratkvarn....har så otroligt lätt att få kontakt med människor , det är nog ingen skillnad vem som kommer emot så kan jag ställa mig och prata med personen som jag skulle känt den hur länge som helst....verkligen en härlig gåva att klara small talk. 

Nu skall jag ta och säga god natt och se hur jag får tag på sömnen för har under denna arbetsvecka hunnit med många olika kast...nattskift , morgonskift, dagskift , kvällskift så som ni märker så här är man illa tvungen att kunna flexa otrolig med arbetstider....detta är långt ifrån ett 8-16 jobb.

Ha ett skönt veckoslut ni som har ledigt och sist men inte minst hoppas ni alla Quinnor haft en härlig dag.Själv har jag njutit med en " Spa" kväll i hytten....nyduschad och smörjat in mig med  bra cremer som gör huden mjuk och slät. Köper alltid med mig hem en massa skönhetsprodukter och cremer då jag är i Usa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar