måndag 17 maj 2021

Packade lite extra prylar med på jobb

Så var det dags att packa arbetsväskan igen för en vecka , men denna gång kom det med lite extra prylar som vanligtvis inte kommer med då jag skall på jobb. Nu  undrar ni säkert att vad är det för saker jag packat med...vad annat än mina härliga Eurovisionsprylar...allt från flaggor till min glittrande Eurovisionsdress som jag har sytt som finska flaggan. Gillar den dressen/tunikan jätte mycket och den har fått hänga med på många Esc fester både hemma och då jag sett Eurovisionen live.

Har haft i planerna för ett par år sedan att sy någon ny , häftig Esc dress åt mig men inte kommit på något häftigt så den här bling bling tunikan får vara med ännu i år. Kanske jag till nästa år kommer på någon ny dress och vem vet kanske jag rentav efter en lång paus åker och ser det live då om världen är öppen. Senast jag såg ESC live var 2014 i Danmark.

Nu som sagt kommer jag jobba hela denna Eurovisions vecka men det går nog också att få stämning här med att pynta hytten , har förut firat Eurovision här på jobb. Visst är det roligt att fira det hemma med familyn och pynta till så där överdrivet som jag bara älskar och sen laga en massa godsaker att äta till ESC final kvällen. Men fick som sagt jobberbjudande denna vecka och tackade förstås ja....men jag har nog stämning här också.All min lediga tid här är Eurovision...det är listor , det är funderas över min top 5 lista , det är lyssnande av låtarna och börjar nog hitta en del favoriter som kommer att komma med på top5 listan. 

På tisdag kväll så är det då dags att bänka sig framför tv:n efter jobbet för att se vilka 10 låtar från Semifinal 1 tar sig till lördagens final och på torsdag kommer väljer dom 10 låtar från Semifinal 2  till lördagens final. Så totalt tar sig 20 låtar vidare från detta semi evenemang och sen har vi då 5 värdländer som alltid har finalplats plus sen vinnaren slipper alltid med direkt ...så totalt tävlar 26 bidrag i lördagensfinal men ändå får alla 39 länder ge sin röst i finalen.

Jag är som sagt jätte sent ute med Eurovisions ruliansen i år...vet inte varför..fast jag egentligen skulle haft tid nu då jag är permitterad att lyssna på låtarna hur mycket som helst så rusar dagarna och har inte förrän nu på allvar börjat gå igenom låtarna. Kanske det inte riktigt funnits den där rätta ESC gnistan i år , har faktiskt  inte riktigt haft sådan Eurovisionshysteri som jag brukar ha men tror nog den känslan kommer igen. Känner på mig att jag nog  kommer att åka och se detta spektakel live igen bara det blir så att dom tar publik. Det är roligt att kombinera Eurovisionen med en sk minisemester . Man har möjlighet att se olika länder och så är det en så otroligt fin tid som denna Eurovision ordnas...just då som allt grönskas och våren är på topp. 

Men som sagt i år fira jag Eurovisionen ombord på min arbetsplats ...Grace och känner på mig att det blir en bra och spännande vecka. Börjar nog få känslan av detta eurovisions pirr i kroppen nu  för ju mera jag lyssnar på låtarna desto mera längtar jag till lördagen då vinnaren utses. Skall verkligen bli spännande och se vem som tar hem segern i år för det finns en hel del bra låtar och 12 poängarna kommer säkert delas ut jämnt åt en massa låtar. Här finns ingen riktig  sk utstickare i år som man direkt kan säga att den där vinner... det kommer verkligen bli en spännande final.

Hur är det med mina Eurovisions vänner när och fjärran , börjar ni vara laddade inför denna Eurovision Song Contest veckan?? 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar