lördag 8 maj 2021

Börjar bli liv och rörelse

Visst är det kul att ha ett jobb där man får resa fast det sen då är fram och tillbaka Finland/ Sverige i en veckas tid så är det roligt. Denna gång reser jag bara från fredag till måndag kväll , ett lite kortare arbetspass men bättre det än inget jobb alls.

 


Börjar nog märkas här på jobbet att folk mer än gärna vill börja röra på sig och längta ut från den stängda corona bubbland. Känns riktigt mysigt då det börjar vara livat i korridorerna och man hör lite sorlas härifrån och därifrån. Vänta bara då allt öppnas vad roligt det skall blir att få välkomna massor med resenärer så som det var före coronan. Tänk också vad roligt att det kommer en ny båt inom snar framtid...Viking Glory , tror verkligen den kommer locka folk ombord ..för nytt är alltid nytt. Minns då Grace började köra ..jösses den var fin och fin tycker jag den är ännu. 

Man märker nog att sommaren kommer smygande det är nog på något vis som folk vill försöka leva rätt normalt då man kan vara mera ute men ännu är vi inte på det torra med denna virus men hoppas vi ändå får uppleva en härlig sommar och roliga upplevelser. Utomlands blir det inte ännu att åka så nu får vi låta fantasin flöda och hitta på ställen att besöka här i hemlandet.

Vi kommer som sagt fira morsdagen nästa veckoslut i och med att jag jobbar i morron, vi har inplanerat stugveckoslut och vi får vara där lite längre i och med att torsdagen är ledig dag . Mikko tog ledigt på fredag och kidzen har sk dagsverksdag på fredag så vi får hitta på lite jobb åt dom i stugan. Sen skall vi då fira med att dom skall laga 3 rätters middag åt mig och sen kommer vi antagligen besöka ett Spa där vi inte varit förut som finns i Jyväskylä. Ni märker säkert i min blogg att jag är en stor koncumerare av hotell nätter och Spa besök. Det är så min grej och har också fått min familj att tycka om sådan avkoppling i vardagen. Läste en artikel om hur många olika Spa:n det finns i Finland och sa hemma att vi ska försöka besöka så många som möjligt ( helst dom alla) nu under den tiden vi inte kan resa utomlands. 

Skall skriva ett inlägg om olika Span i Finland här framöver.

 Idag njöt jag av denna vy då min arbetsdag var slut.


 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar