lördag 1 maj 2021

Så här roligt hade vi

Här kommer en massa foton hur vi avslutade skidsäsongen och tog emot 1:a maj. Detta kallar vi familjelycka...att ha hittat en hobby som vi alla tycker om. Det ger oss gemensamtid i denna hektiska vardag som vi vanligtvis har , nu är det ju undantag då jag är permitterad och har massor med tid för min familj.

 


 

Vi klarade oss alla helskinnade denna skidsäsong ...inga brutna armar eller ben som för 2 år sedan då jag var med om min skidolycka och mitt knä for till skit. Som tur är mitt knä  i sådant skick att jag igen kan åka slalom....lycka.


 







 

Vi brukar ibland med Mikko fundera på hur denna olycka kunde hända då vi står på rak mark i skidliften . Jag har ändå skidat slalom förut och kommit ner för olika backar ( är ingen nybörjare) och där när hissen skall starta så drog den iväg oss med sådan otrolig fart  att vi båda flyger omkull och jag så illa att mitt knä for. Som tur så är vi nu på gång igen i backarna och där trivs vi. 

 

 



Jag var mer än lycklig då knä höll denna säsong.






Michelle var lite försiktig i början och tänkte redan ge upp  i fjol då hon tyckte att detta blir till ingenting , i år var hon så modig att hon susade ner med fart och var så besviken då säsongen var över. Men nästa år kommer hon säkert  ta följande steg och åka i en lite större backe. Själv kommer jag också också prova lite större backar nästa säsong  nu då jag ser att mitt knä klarar detta. 

 



 



Jaromir var nu andra gången på snowboard och det går hur bra som helst för honom och gillar det jätte mycket.  Han vill mer än gärna ha en egen snowboard till nästa säsong och då kan jag ta hans skidor och pjäxor som jag nu använde detta veckoslut. Men tror nog också att jag skall prova snowboard då resten av familjen också lärt sig så bra att snoukka denna säsong. 

 

 

 


 

Mikko börjar vara van i gamet redan och har lärt sig massor denna säsong fast han är rätt så nybörjare , som ni ser så vågar han till och med att hoppa. Rampen är liten men ändå ...bra jobbat!!

Kan vara en bild av en eller flera personer och personer som åker skidor


Det var med blandade känslor vi susade ner för backen på lördag , känslan då du vet att nu går det inte att åka slalom förrän någon gång i november/december just nu då vi alla fått upp farten och börjar känna oss hemma i backarna  så är det bara och säga tack och hej. Men så som tiden nuförtiden rusar iväg så är vi nog snart i backarna igen. 

Bilden nedanför så gör vi det sista åket för denna säsong och vi var dom sista i den här backen som susade ner.




Härligt känsla att jag har börjat tycka om vinter , förr var vintern en årstid då jag helst bara skulle ha kunnat ligga under täcket och vänta på våren/sommaren. Men nu njuter jag av alla årstider och ser charmen i dom alla. Nu  är det att hälsa våren och sommaren välkommen och det finns massor med roliga saker att göra här i Himos också på sommaren och sen finns ju Tammerfors och Jyväskylä rätt nära om man vill åka dit.

Som sagt efter att  vi hade skidat hela dagen , grillat korv , avnjutit mjöd och munk i backen så blev det Valborgsbastu i stugan och efter det kan ni gissa att familjen Virta som annars är full av energi var helt möra. Tog nog inte länge förrän hela familyn somnade efter en super härlig dag i backen.

 


 

Tack Himos för denna skidsäsong , snart är vi tillbaka med nya tag!!! 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar