torsdag 10 september 2015

Alla förbereder vi oss olika.

Många undrar säkert vilken känsla jag har inför mina resor.Alla reagerar vi ju olika när dagen med D närmar sig.
Jag hör nog till den gruppen som beter mig relativt lugnt...visst finns det där pirret i kroppen då du vet att du bokat din resa och visst finns den där superhärliga längtan och alla förberedelser  innan det är dags för take off ..och så skall det vara ...annars skulle det ju inte vara roligt.Men jag är inte den som går på högvarv och packar flera veckor före och yrar på som en yrig höna..noup!Jag har jäkligt bra kontroll på allt innan jag sticker på resa.
Denna gång är det ju peace of cake då jag reser ensam ..bara en lite packning åt mig själv..måste ju ha så lite som möjligt med dit så att jag får så mycket som möjligt med hem (max23kg).När vi brukar resa hela familyn då sköter jag om att packa kidzens kläder osv  då har man ju lite mera och fundera på.
Nu denna resa till Los Angeles så bokade jag för ca en månad sedan och veckorna har farit  så snabbt så jag har inte ens hunnit förbereda mig så mycket.
Vår kommande resa i december är ju redan bokad för ett år sedan så där har väntetiden varit lååång och förberedelserna pågott länge....men den börjar också närma sig sakta men säkert och allt börjar vara klappat och klart.Då är det min kompis A och hennes familjs tur att få långväga främmande ända härifrån Finland :)
Som sagt nu skall jag jobba till måndag kväll sen åker jag hem och har några timmar på mig att packa upp min arbetskass,packa ner i min resebag ,försöka hinna sova några timmar för att tidigt  på morgon vara redo för take off från Åbo mot Stockholm och känna den härliga känslan komma smygande ...wow jag skall till Californien!!!
Som ni märker så tar jag inget större stress med att packa ..hinner nog bra packa min lilla arsenal av saker jag skall ha med  kvällen före :)
Hjälp på traven är att göra anteckningar så fort man  kommer på något som skall med ...då slipper man så mycket lättare undan då man börjar packa.
Som sagt alla har sin egen stil att packa .....och hur vi än packar så gör vi det med stil!!!
En del packar för tillfället BB väskan
 
 
 
...alla som nu packar!!!
 
En del skall ut på backpack!!!
 
Oj dom här skulle jag villa packa saker i ;)
 
En del packar picknick väskan
 
Oj dom vill jag ocksåha ;)

Tummen upp till er alla där ute i cybervärlden som just nu håller på och packar era bagage!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar