söndag 27 september 2015

Kräftskiva på Ikea i Californien.

Det började med att min kompis i Californien hade lagt ett foto på sin fb sida att hon skulle åka till IKEA på kräftparty i september.Jag som älskar alla härliga äventyr och allt roligt här i livet blev ju lite smått intreserad av detta evenemang och på skoj skrev åt henne ..."att kanske jag kommer med".
Hade ju som sagt haft planer sen vi kom hem i mars från Cali att jag skulle ha åkt tillbaka till sommaren men flygprisen var så höga så det blev lite lagt på hyllan tills jag såg kräftparty bilden....då blev jag eld och lågor.
Surffade runt och kollade flyg så gott som hela tiden och pangbom....tur och retur Stockholm-LA ..418euro..då visste jag direkt nu sticker jag iväg till Cali på kräftparty!!
Det var en super rolig upplevelse som jag hoppas kan bli en tradition...lovade komma nästa år igen.Det är bra med traditioner för då har jag orsak att åka till Usa...likaså sa jag åt min man att vi alltid ska fira våra bröllopsdagar där vi gifte oss...får se om det blir Las Vegas nästa år!! Vi var  svenskar,amerikanare och så finlandsvenska jag i vårt gäng + en massa andra som också  kommit på kräftparty till Ikea...där var massor med aseater..dom gillar ju rå fisk,kräftor,räkor.
Biljetten kostade runt 16 dollar och då fick vi äta hur mycket kräftor vi ville,gravad lax,sallad och efterrätt i två timmar i Ikeas cafeteria...skit kul.
Innan vi åkte hem så gick jag en runda i IKEA och man kände sig som man skulle varit hemma i Raisio IKEA förutom att alla skyltar var på engelska.
En härlig kväll att minnas i goa vänners lag..tack till er alla...tack P att du fixade biljetten!!Här kommer det bilder!
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar