tisdag 15 september 2015

Stadsljus i mörker !!

Hälsningar från Åbo hamn och liggedagar med Viking Grace!!Den båten hinner aldrig bli gammal och sliten för nu är Grace och får sig en ansiktslyftning(storstädning och fixande) igen på en kort tid....så nu ut på kryssning hela bunten ...hon är redo att ta emot er vår Amazing Grace!!
Gick ut på deck då vi slutade jobba och jag är så förtjust i städer då mörknet faller....alla lampor och sken blir så vackert magiska.
Om ca ett dygn så kommer jag bli mött av en stad som är så super mäktig sett från luften i mörker och annars också....Los Angeles.
Vägarna där med alla bilar lyser upp som ett pärlhalsband och det är lampor lampor lampor så långt ögat når....då först förstår man hur stor staden är..den är ju förstås indelad i olika områden som många säkert vet.
Har faktiskt aldrig lyckats få en fin bild från flyget nattetid av LA fast jag alla gånger försöka knäppa en fin  bild uppifrån men noup...inte lyckats..tyvärr!!
Men den synen har jag fastetsad på min hornhinna och det går inte att beskriva hur mäktigt det ser ut.
Men nu får ni njuta av lite nattvyer från The Port of Turku !!
 
 
 

 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar