torsdag 3 september 2015

Vad tog jag ner från min osynliga hylla??!!??

....jo  några viktiga papper och på dom viktiga pappren står det några viktiga namn och den texten lyder så här .....Åbo-Stockholm-Stockholm-Amsterdam-Amsterdam-Detroit-Detroit och sista stoppet är Los Angeles here I come!!!!!
Tror nog ni alla vet hur lycklig JAG är.....åker till  Usa om ca 1 1/2 vecka....har tyvärr bara möjlighet denna gång att stanna en vecka där...igen en fördel att jobba på sjön ,man hinner göra mycket på sin lediga vecka ( plus ett par dar extra ledigt!).En vecka är alltför lite då man åker till Usa men som sagt nu kunde jag inte  stanna  längre!!Men nästa gång jag åker till Florida blir jag ett par veckor.
Detta är en en resa bara för mig själv...skall åka över och bara koppla av och nolla vardagen, hälsa på vänner,shoppa,njuta av solen och värmen och så skall jag faktiskt på ett svenskt kräftparty ....som ordnas i vår allas kära IKEA i Californien....det skall bli skit kul!!!
Hade tänkt åka redan till sommaren men flygpriserna var super dyra...men för ca en månad sedan hittade jag ett super pris från Stockholm- Los Angeles...tro det eller ej....men  tur och retur till Californien kostade för mig 418 euro och då får jag bo  hos min kompis.....så igen en gång med sådana priser behöver man inte ha vunnit på lotto för att åka till Usa!!!!Så ni som skall resa till Usa....det lönar sig att hela tiden surffa och kolla priser...om jag skulle flygit Åbo-Los Angeles så skulle resan vid samma tidpunkt ha kostat från Finland ca 800 euro...så det lönas vara aktiv på nätet om man vill resa billigt!!
Så nu i år har vi alla fått något....vi var på en familjeresa i februari...nu blir det en sk extemporer "ladda akkun mamma semester" för mig,skulle gärna tagit min karl med men han  har inte möjlighet att ta ledigt men vi  har en sk "på tumis semester" framför oss i december!!!Vi kan känna oss lyckligt lottade som kan resa så här mycket...vi älskar hela familjen att resa ...och nu har M  börjat läsa engelska i skolan och hon sa en dag .."Nästa gång vi åker till Usa så kan jag också prata engelska med våra vänner så som du kan mamma"..Härligt  med positiva kidz!! 
Som jag skrivit tidigare att alla mammor/pappor borde få unna sig en sk "ladda akku semester " bara vara för sig själv ..de gör gott för både kropp och själ!!!
Jag orkar på ett helt annat vis sen då jag kommit från mina resor och fått se lite annat än jobb och vardag.Som sagt det lönar sig lägga upp lite "saker" (inte röka,inte dricka ,inte göra impulsköp mm) på hyllan...den som spar han har ...och sen kan man unna sig detta.
Sen finns det ju dom som inte vill resa utan sin familj....vi är alla så olika och tur är ju det!!
Så igen en liten påminnelse.....det blir mycket Usa igen snart här på  bloggen....och ett litet tips som går så här.....orkar du inte med mina Usa inlägg så öppna inte bloggen och sen brukar jag ha typ ett par veckors sk resebaksmälla = anpassa mig till vardagen... så det blir mycket Usa fast jag kommit hem...så  det är bara ta en läspaus och återkom sen då jag blivit finlandsvensk igen...hahah!!!
Men ni andra som vill läsa mina äventyr i Usa,Californien....häng med  för snart startar resan!!!
Snart ses vi P ..det skall bli superhärligt!!
 
 
 
.....och åker over there!!!
 
Det känns nog så ;)
 
Stockholm-LA tur och retur...not bad  price at all !!
 
 
Soon back " home " again!!!

Här är mitt lycko papper!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar