lördag 19 september 2015

LA ...jag är här!!

Här är det gasen i botten så det blir lite svårt att hinna blogga men nu en liten färsk rapport!
Sista stoppet från Detroit gick bra ,flyget var ju som sagt lite försenat men so what..jag är ju äntligen på amerikansk mark.
Väl i LA så hittade jag direkt bagaget och hittade också min kompis P , hittade också värmen ...men vad tror ni mötte mig sen jo regnet!!Jag säger alltid ...det regnar aldrig i Californien...med tusan också nu var regnet här....men det var det ingen fara för det värsta regnvädret hade varit innan jag kom så det var den sista regnskuren.
Nu har vädret varit super  varmt,soligt och härligt och varmare har dom lovat så det är nog shorts och t-shirt som gäller.
Då man är här på begränsad tid så måste man ju suga ut allt vad som här erbjuds så det har varit fullt program...en hel dag var vi och shoppa ,det mesta som jag har på min "must to shop lista" börjar jag ha färdigt men det kommer ju hela tiden mera som man vill ha med hem och börjar ju redan bli orolig över kilona i mitt bagage det är ju max 23kg jag får ha och är dredan uppe i 19kg..  ups det går snabbt och fylla det.Har ännu en del som skall dit så börjar bli lite orolig om jag måste checka in en extra väska och det är inte så billigt.
Yess ...nya Converse till min samling hittade jag på outlet, så ni som är på väg  till Usa så rekomenderar jag  att söka upp outlets.Nu är här inte så där hemskt billigt som det var för ett par år sedan för kursen är så dålig ....men de har ju mycket rea så då hittar man nog superfynd.Som tex på converse outlet så hade dom "köp ett par andra paret 50% off"...så ena paret converse fick jag för typ 15 euro och dom andra var ny modell som man kanske inte hittar i Finland dom var typ 50e....super fynd..me like!!Senast jag var här hittade jag ju mina superfina coverse sandaler ...nu hittade jag ännu häftigare converse...kommer att visa i ett annat inlägg så håll ögonen öppna.
Igår hade jag en hel dag på Disneyland och är ännu helt i ett lyckorus.Alltså det är nog the happiest place on earth!!Alla är glada och kramar om alla figurer,sjunger med till alla disneysånger man hör ,väntar med spänning i blicken på olika rides...m.m
Jag har ju som sagt varit jätte mycket i Disneyland och nu hade dom en sprillans ny parad och fyrverkeri...och det var nog en av dom absolut bästa paraderna som jag sett...här kan dom nog detta med showbusiness.Nu håller dom ju också på att bygga ut Disneyland och om ca två år så öppna dom Starwars land.Så igen ni som är på väg hit...gå absolut till Disneyland,biljetterna kan kännas lite dyra men ni det är värt varenda slant...jag kan känna mig lycklig lottad för jag brukar få gå in gratis då min snälla kompis brukar fixa mig in!!Det som är ett stort minus är köande till olika attractioner...i dom pouläraste kan du få stå upp till en timme fast det inte är säsong..puh.
Thank you E and your family for the wonderful day at Disneyland and also for the presents!!!Kommer att lägga in bilder från Disney i ett annat inlägg.
Idag är det nytt program ...snart bär det iväg till IKEA på kräftparty...spännande...mer om detta senare!!
 
 
LA here I come:)
 
Palmer,sol och blå himmel..just så de ska va ;)
 
 
 
 
Mexican food nam nam.
 
Gott var det
 
Detta är någon nytt här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar