lördag 5 september 2015

På bild och i verklighet!

Ni som följer min blogg vet att jag älskar och inreda och pyssla i hemmet och hela tiden försöka med små detaljer göra det så hemtrevligt som möjligt.
Sitter mycket och googlar på inredningstips och läser i viss mån lite inredningstidningar.Men som sagt köper inte så mycket tidningar alla ideer jag söker finns på nätet eller då är det bara att ha inredningsöga öppet då man rör sig på olika ställen så kan man få massor med tips med sig hem.
Sen som sagt då man ser på bilder så är det så otroligt fint och prydligt.
Men sen brukar jag tänka på då jag ser inredningsbilder av barnrum....ou jee...det är nog bara så länge dom fotar som där är så prydligt sen är det nog som en bomb skulle slagit ner när barnen slipper och leka av sig.
Har just nu sett lite speciellt mycket på barnrums inredning i och med att kidzens rum kommer att få en ny stil i och med att deras gamla sängar bytts ut till nya.....och hör och häpnad igår fick vi äntligen flickans säng såld efter typ ett halvt år på nätet till salu.Köper inte folk begagnat mera och priset var nästan till skänks men ändå svår såld!!
Nå nu är det äntligen dags och fixa ny stil i hennes rum också.
När man jämför inredningsfoton och vardagen så ler jag för mig själv då jag tex ser  skrivbord för barn....på bild är det så fint och radat och prydligt osv....men i verklighetenär det heeeelt annat...våra kidz har så mycket prylar på sitt skrivbord så dom inte ens ryms att göra läxorna där...sen sitter dom vid köksbordet och lagar läxor.Säkert lika i många hem.
Ni vet ju själv då ni strövar omkring i  Ikea och ser hur alla rum är så fint lagade...och önskar att eget hem vore lika fint.
Jag  själv hör nog mera  till den gruppen som..."vill ha allt i ordnig,på sin plats,rent och fräscht typ som ett  Ikea hem"...då mår jag/vi bra och det känns inte som ett måste för  mig att städa hemma utan jag tycker det är roligt.
Men vill igen poentera ..vi är alla olika och alla få ha precis hur dom vill.Jag ser aldrig ner på en person som inte gillar att städa eller inreda hemmet så länge personen trivs i sitt eget kaotiska hem så är det ju okej.Sen ger jag nog gärna ett litet extra glädje tjut då jag ser fina  hem som jag gillar...och ärligt kan säga hur fint personen har det.
Har faktisk under mina år haft lyckan att få se olika hem,i olika kulturer och  i olika stilar...härligt att det finns något för oss alla och en var.
Ni skall alla vara stolta över ert hem för ni har det just precis så som NI trivs.
 
Allt  på sin plats (googlad)
 
Funckar detta i vardagen..alla prylar så fint på sin plats ;)  (googlad)
 
Hur länge hålls rummet så här städat??!! (googlad)
 


 Min stil..vill ha arbetsytorna tomma och inte så mycket prylar i köket (googlad)

En del trivs så här...helt okej ..men jag skulle inte villa ha mitt kök sådär  (googlad)

Min flickas skrivbords stol är som ett extra bord...

....och så här är hennes skrivbord...hon rymms inte och göra läxorna här ;)

Min pojkes skrivbord....M har sitt skrivbord fullt så hon har hämtat  en del av sina saker till J´s skrivbord ;)

Mångas vardag!!!Själv har jag alltid haft ordning i hemmet fast kidzen varit små..men vardagen har varit ett evigt städande..nu har jag det redan mycket lättare och kan njuta av vardagen :)



                                   **************Home  Sweet  Home***********'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar