fredag 4 september 2015

Välkomna!!

Verkar som jag fått en del nya läsaren...säger hej till er alla och välkomna.Roligt att ni vill titta er in här .. nu skall ni få läsa en blogg som ger ett bevis på att livet tar inte slut vid 40....nej för fan det är nu som  det bästa börjar!!!I nästa år kommer 4:an bytas ut mot en 5:a...och kan ärligt säga ..min bästa tid är nu!!
Har alltid levt mitt liv fullt ut och älskat nästan allt jag gjort i livet ....kan nog säga att jag är en livsnjutare!!
Min STÖRSTA hobby för tillfället är mina/familjens resor till Usa....tror jag är den ända finlandssvensken som är så hysteriskt biten av Usa!
Så ni som gillar att läsa resebloggar kan gärna fortsätta läsa min blogg för jag har mycket resor på kommande och ännu bättre om ni gillar Usa för det kommer handla mycket om Usa nu och framöver.I vinter skall jag besöka Florida  en vecka och sen kryssa runt i Karibien en vecka/besöka tre härliga öar medAllure of the seas.Så kanske det är någon som blir intresserad av en kryssning och skulle vara sugen på att åka  så får ni gärna skriva till mig om det är något ni undrar över eller vill ha hjälp med.Ni kan ju börja med att komma och kryssa på vår fina Viking Grace (jobbar där) och sen kanske börja göra som oss att prova nån kategori större.Vi har prövat kryssning i Medelhavet då Oasis of the seas gjorde sommarkryssningar där...helt super resa.Vet en bekant som kommer åka på en kryssning nu snart med Allure tror jag det var.. efter han frågat lite tips av mig så blev han helt biten!!
Detta är en blogg för alla .....den är inte direkt riktad till någon speciell målgrupp....försöker hitta en ganska  bred läsargrupp i alla åldrar....och försöker ha rätt så varierande inlägg.
Förstås då som jag reser så blir det mycke reseinlägg....ni är välkomna att hänga med på mina äventyr.
Åker om ca en vecka iväg på resa och då skall ni få härliga inlägg direkt från Californien.Ni skall få följa med då en morsa till tre kidz åker på en sk "ladda akku mammasemester" (kommer nämligen att åka ensam)..... det blir  färska nyheter från Temmu Selännes restaurang,antagligen blir det Disneyland igen har en kompis som brukar fixa mig in dit helt gratis och sådant tackar man inte nej till fast jag säkert besökt Disneyland runt 20ggr..har tappat räkningen...sen en kul grej som jag skall blogga om då jag  är där nämligen kommer besöka Ikea i Californien dit vi skall på kräft party, sen blir det beachen,solnedgångar,shopping rundor......oj oj tror nog ni förstår varför jag aldrig tröttnar på Usa....men hur skall jag hinna med allt på bara en vecka!En STOR grej jag missar denna gång är.... NHL ishockey.. för säsongen har inte kommit igång då jag är där..tyvärr!
Än en gång ...Välkomna alla nya läsaren ( och ni som redan hittat hit)...snart  tar ja er till Usa!!!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar