tisdag 30 januari 2018

Min först "lediga" dag

Vet ju inte om jag direkt kan säga att min första lediga dag efter min arbetsvecka  blev så ledig.Klockan 4 på morgonen körde jag Mikko till jobbet för just nu har vi bara en bil och jag behövde bilen.Sen kom jag hem och somnade och så var det dags att vakna andra gången för då skulle kidzen väckas och föras till skolan.



           Sitter och längtar att få hoppa i den där sängen och ta mig en tupplur.


Tänkte att okej efter det kommer jag hem och kastar mig en stund på soffan och tar en liten nap....och hur gick det tror ni. Jo då jag just slumrat till så ringer den förbannade dörrklockan och ute stod vår gårdskarl....." Jag skall ta vattenmetar ställningen" .....shit tänkte jag, varför just då som jag skulle ta en powernap.

Det var tog inte många sekunder att ta mätarställningen så jag tänkte att kanske jag en liten stund hinner vila ...men nej hastigare än jag trodde visade klockan redan ett.




Då var det snällt att stiga upp för att hinna med följande uppdrag....skulle och söka papsen. Jag skulle föra han in till stan till Mehiläinen på fotvård som skulle räcka lite på en timme.

Jag var ju trött som fan efter arbesveckan och ofta vill jag ha tisdagen helt utan program....men nu var det nog full fart så jag tänkte att jag säkert somnar i väntrummet.Skojade med papsen att jag tar den där britsen och hoppar upp där och sover medan han är på fotvård. Då han kom ut därifrån så var det första han fråga om jag hann sova något där på britsen.Jag började gapskratta och sa att inte kan jag hoppa upp i nån sjukhus säng och sova.

Skönt att han fick sina fötter fixade och hör och häpnad han har rätt till 6 gånger gratis fotvård på Mehiläinen som läkaren skrev remiss. Inte dålig service det inte.





                     Denna utsikt hade jag från väntrummet medan jag väntade...slurp!!


Har aldrig varit in förut på Mehiläinen men verkligen fräscht sjukhus och fast det var inne mitt i stan så var det hur enkelt att kunna parkera nere i parkeringsgrottan som ligger under hela sjukhuset.Verkligen smidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar