tisdag 2 januari 2018

Universal Studios #2

 God fortsättning på det nya året...nu är vi då inne på år 2018.Hoppas på massor med roliga saker och många nya äventyr.Fast fjolåret var rätt så tufft och tugnt för oss så fanns där nog också en massa roliga äventyr som vi hann med.Nu är det bara och börja gasa igen och se positivt på det nya året.

Nu blir det fortsättning på vårt äventyr till Universal studios som vi gjorde i fjol på hösten.Då man hade passerat området med alla shoppingställen så kom man då till porten där man visar inträdesbiljetten för att sen komma in på hela området.Som sagt vi hade tur med dagen soligt,varmt och inte långa köer någonstans.




Så vi kom hastigt in på området och där såg man en massa figurer som man kunde ta foton med....ofta på Disneyland är köerna så otroligt långa då du skall ta ett foto med nån av Disneyfigurerna att vi brukar skippa det för det skulle fara så mycket onödig tid att bara stå där i kö.Men här var det denna dag inte någo köer till dessa figurer så vi tog en massa härliga foton som minne.Kommer nog många gånger i framtiden sitta och le för mig själv och minnas alla mina äventyr med glädje.Kunna vara stolt och lycklig över mig själv för  allt  jag och min familj fått vara med om.















                              På området fanns en massa mysiga fika ställen .

 Jag och Jaromir mötte en typ från Walking Dead och klart vi ville ta foto med han





                  Så träffade kidzen Scobidoo.




Inne på området hade man  möjlighet att åka allt så mycket man bara ork,hinner och vill och vi hann nog mycket då vi inte behövde köa.Mikko och jag tyckte bäst om Studio Tour där man fick se en massa ställen och kulisser där dom faktiskt gör en massa filmer och tv serier.Den rekomenderar vi om ni åker till Universal studios.Skall skriva ett skillt inlägg om den för jag tog en massa foton.

Skall också visai ett inlägg bilder då vi var och åkte en raid som heter Jurassic Park...jätte fint lagat och häftigt.Ja siddu dom kan nog där i Amerika.Sen var vi och åka en så otroligt häftig raid och det var Harry Potter....Jaromirs favorit och Michelle tyckte nog om den också men på en del ställen tyckte hon den var lite läskig.Den lönas också gå och åka om ni skall dit.Jag är ingen fan av Harry Potter men är man det så får ni absolut inte missa det området...helt otroligt hur dom kan bygga upp allt...skall också skriva ett skillt inlägg om det.





Två stolta killar som verkligen hittade en dam att posera med....
vem annan än Marilyn Monroe!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar