söndag 28 januari 2018

Snapchat

 Vem har inte ibland önskat att man skulle få vara en nallebjörn och få sova bort den här vintern och mörka tiden här  i Finland.



Min äldsta flicka är nu som bäst på jobb här på Grace, hon är veckoslutsextra, hoppar in då det behövs hjälp. Igår satt vi  i messen ( vår matsal ) och önskade att vi skulle få vara nallebjörnar och vips så uppfylldes vår önskan.



Men ända nackdelen då vi blev nallebjörnar är att vi tyvärr inte får sova hela vintern...utan klockan ringde i morse 04.20 och då var det snällt att stiga upp och gå på jobb.

Men det är väl bara att tänka skulle jag inte ha jobb skulle jag inte ha lön och skulle jag inte ha lön så skulle jag inte kunna uppfylla mina drömmar. Så idag är jag ingen nallebjörn mera utan blev en flitig arbetsmyra.... jobbar hellre  flitigt för att kunna planera en massa roliga saker.

Istället för att sova hela vintern så skall jag nu ta mig en eftermiddags nap och sen om några timmar gasa på  och istället för att sjunga "björnen sover björnen sover i sin lilla hytt   så sjunger jag " var flitig som en myra  så får du pengar till hyra".

                            Ni skall alla ha en härlig söndag önskar jag härifrån Grace.




Fotona är tagna med snapchat som säkert många ser. Allt tusan hittar dom på nuförtiden och roligt är det att schåpa  sig framför kameran





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar