onsdag 10 januari 2018

Spontana äventyr

Så är jag då inne på natt nr3 i raden....jösses vad dagarna går fort då man jobbar på natten och sover hela dagen.Men känns lite konstigt att det är mörkt då jag går och lägger mig och mörkt då jag stiger upp och som sagt så är man lite vilsen med dagar och tider.Men nog skall jag hitta tillbaka till normalrytmen sen då jag går på ledigt.



Egentligen vet jag inte om jag direkt har någon normal rytm....då jag jobbar på hyttsidan så är vår arbetstid delad så jag sover mycket på dagarna och sen då jag är hemma så tycker jag om att vaka....har som sagt aldrig varit en morron människa.

Då jag har ledig vecka så brukar jag stiga upp då kidzen skall till skolan på morgonen men sen kan jag bra gå och sova på nytt eller lägga mig på soffan och bara mysa och slöa.Det blir lite så då jag har en vecka ledig så behöver jag inte rusa till arbetet utan har rätt att bara vara och njuta av min lediga tid som blir mera och mera ju äldre kidzen blir...härligt...att snart kunna göra en massa saker spontant utan att hela tiden behöva fundera hur man får allt att passa ihop.

Som jag sagt tidigare så kommer inte tiden att bli lång sen.....då kommer  vi verkligen att göra spontana hotell övernattningar med Mikko då han kan vara ledig ett par dar mitt i veckan eller så tar han fast en extra dag ledig och vi åker iväg på en liten mini semester.....oj kan redan se framför mig då min flygväska står redo där i ett hörn hela tiden i väntan på att få komma iväg.


Lovar att Mikko kommer att få vara med om en massa äventyr ännu i framtiden som jag har inplanerade...själv har han en stor drömresa inplanerad som han vill göra efter 5 år då han fyller jämnt.


Läste just igår ett intressant inlägg i en reseblogg...han hade skrivit en presentation om varje hotellrum där han hade övernatta i fjol 2017 och hör och häpna det var  33 st hotellövernattningar varav ca 4 var arbetsresa.Så han var verkligen flitig att övernatta på hotell.

Själv skulle jag vara sugen att detta år göra en hotellövernattning per månad....prova en massa hotell runtom här i södra Finland för reser man mera norrut så måste man ha mera tid på sig ....men här i söder kan man göra små spontana hotellövernattningar för en natt.

Är detta månne igen någon symptom på att man börjar bli äldre...då man var yngre tänkte man bara på att gå ut och party party helst fredag  och lördag alla veckoslut...nuförtiden längtar man att njuta av bubbelpool och bastu sen få krypa ner i en skön hotell säng, en stor påse godis/chips och slöa framför tv:n.

Oj oj det har farit många hotellveckoslut förbi näsan i ungdomen då man tänker på att det var ofta fest både fredag och lördag.Om någon NU skulle fråga mig om jag vill gå till någon nattklubb på party eller   få ett fint hotell rum och en mega skön hotell säng så skulle jag inte ens behöva fundera ens en sekund på svaret...inget skulle vinna över en hotellnatt!!!

Hade ju lite i planeringen en hotell natt nu på fredag ....så meddelade Mikko att kidzen har ju skoldag på lördag.Har varit så inne i mitt hotellsökande så jag hade ju helt glömt bort det och sen har dom simträning tidigt på söndag morgon så vi kan inte ens tänka på en natt från lördag till söndag.... just nu längtar jag verkligen till att kunna göra saker spontant som säkert många andra småbarnsföräldrar gör.

Men tammetusan då den dagen kommer att jag kan göra saker spontant  då skall jag köpa en kalender som det på pärmen  kommer att stå " Lissu´s spontana äventyr"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar