måndag 8 januari 2018

Jobbar i Nådendal

Denna vecka är min arbetsplats flyttad så jag har en lite annan arbetsmiljö utanför fönstret än vad jag är van vid.Brukar se vackra landskap då jag är på jobb nu ser jag stora kranar.Sitter  ombord på Grace i Nådendal och skall jobba 8 nätter nattskift (info).Vi är på dock i Nådendal i två veckor och info måste alltid vara bemannad.Så önska mig lycka att jag hålls vaken.....att jag inte sitter och snarkar då min bytespartner kommer och avlöser mig i morron bitti.Jag är och har alltid varit en nattuggla men nu är här inga passagerare och dom få arbetare som är ombord sover  så det bara me,my self and I.Fartyget är tyst och övergivet.

Sen råkade jag ju glömma min laddankabeln till datan hemma så gissa om jag har sökt med ljus och lykta efter en som passar min data men ...noup...finns ingen samma här ombord...shit.

Nå jag har min telefon som är laddad och sen har jag också en bra bok så nog skall jag klara mig denna natt.....måste försöka hitta en lösning hur jag skulle kunna få min laddare hit någon dag denna vecka.

Sitter här och småskrattar åt mig själv ....har alltid haft bra fantasi ....så ni kan ju gissa hur jag sitter här och låter fantasin flöda.Med en massa skräckfilmer  som jag sett under min livstid så förstår ni vilket håll min fantasi börjar barka iväg.

Ni kan ju föreställa er....." Lissu sitter ensam på nattskifte vid info disken...allt är tyst och lugnt...fantasin flödar och jag tänker på alla skräckisar till filmer jag sett och alla  mystiska filurer som dykt upp i filmerna.Här sitter jag ensam och korridorerna och hela båten är ödsligt tom"

Det är konstigt då båten är på dock så blir det oftast lite "ghost feeling" ombord....allt är tyst och du ser inte en ända människa.Detta är första gången jag jobbar nattskift då Grace är på dock...så jag ser ju inte nån ..jo en kille ser jag och det är decksvakten som är igång på natten.

Nej nu skall ni inte tro det är så farligt som jag skriver och att jag sitter och darrar som ett asplöv här...nej nej ...det är faktiskt riktigt lugnt och skönt och jag är hur pigg som helst fast det är mitt i natten och jag trivs riktigt bra att sitta ensam här och njuta av lugnet!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar