måndag 15 januari 2018

Tungan vissnar

Så är det då dags att sova den sista djupa dagsömnen för att jobba sista natten idag och i morron hem med lätta steg på ledigt.Jobbar en dag extra annars skulle jag åkt hem nu.Men bra att jobba in så kan man sen plocka ut lediga dagar då man vill fly utomlands.

Hittade ett härligt orspråk som Pippi sagt
"Om man är tyst för länge så vissnar tungan"...ja så känns det faktiskt nu.Jag som älskar att prata har nog denna arbetsvecka fått vara tyst.Inte många igång på natten då båten är på dock.

Decksvaktena som kommer förbi info en gång i timmen och då har ju dom så tight tidtabell så dom hinner inte bli och prata länge....jag skulle ju gära villa att dom kunde sitta där och hålla mig sällskap så inte min tunga skall vissna.

Kommer säkert prata ännu mer än vad jag gör då jag far hem i morron...tror att jag till och med kommer prata i sömnen efter denna tysta vecka.

Skall bli roligt att komma på jobb i nästa vecka då Grace är fylld av passagerare...nu börjar jag verkligen sakna dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar